Władysławowo oblężone. 40 proc. więcej turystów niż przed rokiem

Prawie o połowę wzrosła liczba turystów w 2020 w niektórych polskich kurortach – wynika z danych firmy Selectivv. Najazd turystów przeżywają m.in. Władysławowo i Giżycko.

Przez koronawirusa więcej Polaków zostaje w kraju
Przez koronawirusa więcej Polaków zostaje w kraju
Źródło zdjęć: © Getty Images | Przemyslaw Swiderski
Bolesław Breczko

17.07.2020 | aktual.: 01.03.2022 13:34

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 w znaczny sposób pokrzyżowała plany wakacyjne. W związku z ograniczeniami podróżowania wielu Polaków wybrało wypoczynek w kraju zamiast za granicą.

Z danych firmy Selectivv, która monitoruje zachowania Polaków na podstawie informacji z ich smartfonów wynika, że popularne kurorty wypoczynkowe w Polsce są dużo chętniej odwiedzane niż przed rokiem.

Obraz

Do nadmorskiego Władysławowa, w pierwszym tygodniu wakacji 2020, wybrało się o 40 proc. więcej turystów niż w podobnym okresie w 2019 roku. Podobny wzrost liczby gości zanotowało Giżycko na Mazurach.

Obraz
© Selectivv

Mniejszy, ale nadal znaczny wzrost zainteresowania można zaobserwować też w Karpaczu. Odwiedza go w tym roku 16 proc. więcej osób niż w 2019.

Selectivv sprawdził też, które kurorty są najpopularniejsze wśród młodych ludzi. Osoby w wieku 2-30 lat wybierają się przede wszystkim do Władysławowa. Osoby powyżej 51 roku życia mniej chętnie odwiedzają tę nadmorską miejscowość.

Giżycko przypadło do gustu starszym turystom (powyżej 51 lat) oraz tym w wieku 21-35 lat. Najmniejszą różnicę w wieku turystów zanotowano w Karpaczu.

Zobacz: Bon turystyczny. Kiedy będą pieniądze?

Rzeczniczka Władysławowa przyznała, że w tym roku w mieście zauważono znacznie więcej turystów, którzy starają się wypoczywać w ostrożny sposób. Mniej jest dużych imprez i skupisk ludzi, a przyjezdni spędzają czas na spacerach i zachowują bezpieczne odległości.

Selectivv posiada obecnie zbiór informacji o właścicielach smartfonów i tabletów, który obejmuje łącznie 82 mln osób, z czego 14 mln w Polsce. Średnio o jednym użytkowniku firma pozyskuje 362 informacje, m.in. dane demograficzne, zainteresowania, jego styl życia oraz lokalizacje, w jakich przebywa. Użytkownik godzi się na przekazywanie danych, instalując aplikacje, z którymi współpracuje Selectivv.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (33)