W 2025 codziennie będziemy rozmawiać ze sztuczną inteligencją

W 2025 codziennie będziemy rozmawiać ze sztuczną inteligencją14.08.2019 10:27
W 2025 codziennie będziemy rozmawiać ze sztuczną inteligencją
Źródło zdjęć: © Huawei

Sztuczna inteligencja w natarciu. 97 proc największych międzynarodowych firm chce do 2025 mieć rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji – wynika z raportu Global Industry Vision.

Twórcy raportu przygotowali listę 10 najważniejszych obszarów technologicznych, w których sztuczna inteligencja odeegra największą rolę i znacząco wpłynie na zmianę stylu życia, przemysłu i biznesu.

  1. Życie z botami. Stopień rozpowszechnienia robotów domowych na świecie do 2025 roku osiągnie aż 14%. W ciągu 3 lat, średnio aż 10 robotów będzie na wyposażeniu jednego domu spokojnej startości w krajach grupy G8. Przewidywania te oparte są na dynamicznym rozwoju inżynierii materiałowej oraz równolegle – coraz większym zaawansowaniu systemów sztucznej inteligencji.
  1. Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość. Równoległy rozwój sieci 5G, technologii VR/AR oraz uczenia maszynowego otworzy nowe perspektywy – zarówno w sferze biznesowej, jak i kulturowej. Około 337 milionów ludzi oraz 10% firm na całym świecie będzie wykorzystywało rozwiązania oparte na wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
  1. Bez wyszukiwarek. Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach konsumenckich, zwiększy możliwości automatycznego wyszukiwania informacji, bez wysiłku i zaangażowania użytkowników. Autorzy raportu przewidują, że do 2025 roku aż 90% właścicieli urządzeń będzie korzystać z funkcji inteligentnych asystentów.
  1. Ulice szyte na miarę. Inteligentne systemy transportowe połączą urządzenia mobilne użytkowników, ich pojazdy oraz infrastrukturę, wpływając m.in. na wzrost płynności ruchu drogowego i szybką reakcję awaryjną. Według raportu GIV w ciągu najbliższych lat,aż 15% pojazdów będzie wyposażonych w technologię łączności Cellular Vehicle-to-Everything.
  1. Współpraca z robotami. Po przekształceniu gałęzi przemysłu, inteligentna automatyzacja – dla podniesienia bezpieczeństwa i wydajności pracy – podejmie ryzykowne, powtarzalne i precyzyjne zadania. Według danych z raportu na każde 10 000 pracowników przypadać będą 103 roboty przemysłowe.
  1. Rozszerzona kreatywność. Chmura AI obniży koszty i barierę wejścia w wielu obszarach, m. in. badań naukowych, wdrażania innowacji, a także promocji sztuki, otwierając nieograniczone możliwości rozwoju twórczego potencjału. GIV przewiduje, że do 2025 roku aż 97% dużych firm wdroży rozwiązania oparte sztucznej inteligencji.
  1. Niezakłócona komunikacja. Sztuczna inteligencja i systemy analityczne Big Data pozwolą na prowadzenie swobodnej komunikacji pomiędzy firmami i klientami oraz wyeliminują problem bariery językowej. Dokładność, zrozumienie i zaufanie będą stanowić podstawę komunikacji jutra. Raport GIV przewiduje, że do 2025 roku firmy zaczną w pełni wykorzystywać aż 86% danych, które generują.
  1. Gospodarka symbiotyczna. Firmy na całym świecie już teraz wdrażają cyfrowe technologie i inteligentne aplikacje na wewnętrznych platformach dostępu. Współpraca w takim systemie pozwala na sprawne dzielenie się zasobami, wzmacnia globalne ekosystemy i podnosi produktywność. Z raportu GIV wynika, że do 2025 roku aż 85% aplikacji biznesowych będzie opierać się na rozwiązaniach w chmurze.
  1. Szybki rozwój 5G. 5G już istnieje i rozwija się dynamiczniej niż poprzednie generacja sieci. Już teraz można obserwować ogromny potencjał 5G do wykorzystania zarówno przez odbiorców indywidualnych, jak i biznes. Analitycy w raporcie GIV przewidują, że wkrótce aż 58% populacji na całym świecie będzie mieć dostęp do sieci 5G.
  1. Globalne zarządzanie cyfrowe. Ze względu na ilość przetwarzanych danych na całym świecie rozwój technologii cyfrowej musi opierać się o wspólne, międzynarodowe standardy przechowywania i korzystania z Big Data. GIV przewiduje, że roczny wolumen danych globalnych osiągnie 180 ZB (1 ZB = 1 bilion GB).

Raport Global Industry Vision 2025 został przygotowany przez eskpertów Huawei na podstawie badań rynku, historycznych danych, zapotrzebowania przedsiębiorców oraz oczekiwań konsumentów.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)