Verbatim zmienia profil działalności - inwestuje w oświetlenie LED

Verbatim zmienia profil działalności - inwestuje w oświetlenie LED
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

28.02.2013 12:13, aktual.: 28.02.2013 15:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Firma Verbatim, znana jako producent urządzeń służących do przechowywania danych, obecnie zmienia swój kierunek rozwoju. Do 2015 roku przychody ze sprzedaży produktów LED mają stanowić najważniejszą pozycję w przychodach firmy.

Bieżący rok ma przynieść wzrost udziału produktów LED w całym sektorze oświetleniowym w Europie. Zakończony w ubiegłym roku etap wycofywania z rynku klasycznych żarówek i zastępowanie ich rozwiązaniami "energooszczędnymi" spowoduje, że popyt na lampy LED wzrośnie. W 201. roku lampy LED miały 15-procentowy udział w europejskim rynku oświetlenia, co przekładało się na 2,3 mld euro. Nowy raport McKinsey przewiduje, że do 2020 roku 60 procent wszystkich lamp i 62 procent opraw w domach prywatnych będzie bazować na technologii LED, co oznacza rynek wart 8,4 mld euro.

Dzięki technologii fosforów i diod LED opracowanej przez Mitsubishi Chemical, firma Verbatim (będąca jej spółką zależną) niebawem przedstawi nowe rozwiązania w sektorze oświetlenia. W oparciu o technologię VxRGB, która zostanie zademonstrowana na targach Euroluce (Mediolan, 9-1. kwietnia 2013 r.) Verbatim planuje wprowadzić do sprzedaży nową serię lamp MR16.

Verbatim niedawno poinformował, że koncern Mitsubishi Chemicals nawiązał współpracę z firmą Seoul Semiconductor, aby wykorzystać jej technologię niepolarnych diod LED z azotku galu (GaN), które mogą być w stanie zapewnić nawet pięciokrotnie większą jasność, niż konwencjonalne diody LED.

Technologia Mitsubishi VELVE, która zadebiutowała na targach Euroluce w 201. roku, zapewnia także komercyjnie dostępne rozwiązanie OLED z możliwością regulacji kolorów i przyciemniania światła.

- _ Ekspansja w sektorze LED to przyszłość naszej oferty produktowej i działalności _ - podsumował Rüdiger Theobald, dyrektor ds. marketingu na rynkach EUMEA w firmie Verbatim.

Źródło: informacje prasowe, PS, WP.PL

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (13)
Zobacz także