UOKiK: Kara dla Canal+ Cyfrowy za wprowadzanie abonentów w błąd

UOKiK: Kara dla Canal+ Cyfrowy za wprowadzanie abonentów w błąd

UOKiK: Kara dla Canal+ Cyfrowy za wprowadzanie abonentów w błąd
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
09.02.2012 12:35

1,8 mln zł kary nałożyła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na
Canal+ Cyfrowy, uznając, że spółka wprowadzała abonentów w błąd. Canal+ Cyfrowy zaprzestał
stosowania zakwestionowanej praktyki, odwołał się też do sądu - podał w czwartek UOKiK.

UOKiK uznał, że Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd abonentów rezygnujących z oferty spółki, wysyłając im listy z informacją, że powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką.

Urząd ocenił, że wielu z tych abonentów nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę, podczas gdy zgodnie z regulaminem, wystarczające było wypowiedzenie, wysłane listem. UOKiK stwierdził, że telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.

Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd, co do ich obowiązków i nałożyła karę w wysokości 1 806 304 zł. UOKiK podał też, że spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki, a decyzja o karze nie jest ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)