"Tradycjonaliści" przekonują się do komórek

"Tradycjonaliści" przekonują się do komórek

"Tradycjonaliści" przekonują się do komórek
08.10.2009 12:39, aktualizacja: 08.10.2009 15:16

Ericsson ustalił, że w ciągu ostatnich 3 lat najbardziej do korzystania z telefonów komórkowych przekonały się osoby powyżej 50. roku życia, określone w badaniu jako "Tradycjonaliści". To najszybciej rosnąca grupa użytkowników komórek, w której stopień penetracji wzrósł ponad dwukrotnie z 23% do 54%.

85% Polaków korzysta z telefonów komórkowych. Oznacza to wzrost o 13 punktów procentowych w porównaniu z badaniem z 2006 roku. Największy wzrost został zaobserwowany wśród osób powyżej 50 roku życia, korzystających głównie z podstawowych funkcji telefonu, gdzie stopień penetracji osiągnął 54%.

Obraz
© (fot. IDG)

Wzrostowi penetracji telefonów komórkowych w Polsce towarzyszy widoczny spadek posiadania telefonów stacjonarnych w domach. W aktualnym badaniu 58% respondentów zadeklarowało posiadanie telefonu stacjonarnego w domu. W analogicznym badaniu z 2006 roku taki fakt potwierdziło 65% respondentów.

W porównaniu z poprzednim badaniem wzrosła również długość rozmów przez telefon komórkowy, z 15 minut deklarowanych w 2006 do 26 minut w 2009 roku. To blisko 74% wzrost długości rozmów. Powiększył się parytet zarówno rozmów prywatnych jak i służbowych - z 4 do 9 minut w przypadku rozmów prywatnych i z 11 minut do 17 w przypadku rozmów służbowych. Na tle Europy rozmawiamy przez komórkę jednak wciąż rzadziej niż inne nacje - Niemcy rozmawiają przez 34 minuty, Szwedzi przez 41 minut a Włosi aż przez 56 minut.

Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)