TikTok stawia na biznes. Nastolatki zobaczą nowe reklamy
TikTok to jedna z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych na świecie, która cieszy się również dużym zainteresowaniem w Polsce. Twórcy chcą to wykorzystać, wprowadzając do swojej aplikacji cztery nowe narzędzia do reklamowania.
06.05.2019 17:53
Wśród nich wyróżnić należy trzy nowe typy reklam oraz możliwość prowadzenia oficjalnego konta marki. To elementy, które mają zachęcić do współpracy i reklamowania swoich produktów w aplikacji. W Polsce pozwoli to dotrzeć z treścią nawet do kilku milionów nastolatków – według statystyk w 2018 roku TikToka pobrano w Polsce prawie 6 milionów razy.
Po wprowadzeniu zmian, marketerzy będą mieli do dyspozycji łącznie cztery typy reklam: infeed native content, brand takeovers, hashtag challenges oraz branded lenses.
Infeed native content to pełnoekranowe reklamy w formie maksymalnie kilkunastosekundowych filmów w sekcji "dla ciebie", brand takeovers to możliwość wyświetlania reklam konkretnego klienta przez cały dzień po uruchomieniu aplikacji, hashtag challenges to wyzwania z nagrodami, a brand lenses to opcja tworzenia przez reklamodawców własnych filtrów.
TikTok zakazany w Indiach przez pornografię
W kontekście TikToka warto zwrócić uwagę na nietypowe zagrożenia, które czekają na jego użytkowników. Aplikacja służy bowiem do dzielenia się z innymi krótkimi filmami, które – jak często się okazuje – zahaczają o tematykę pornografii i erotyki. Problem jest na tyle poważny, że w Indiach aplikacja została wycofana z rynku.
Co w tym przypadku szczególnie istotne, użytkownicy TikToka to w znakomitej większości niepełnoletnia młodzież. Jak wynika ze statystyk, w Polsce prawie 98 procent korzystających z TikToka nie ukończyło 18. roku życia, a większość z tych osób to dziewczęta.