Świetna zmiana popularnej przeglądarki. Będzie mniej problemów z niechcianymi reklamami
Google Chrome będzie aktywnie walczyć z wyskakującymi okienkami, niechcianymi przekierowaniami do obcych strony i ukrytymi odnośnikami. Zmiany zaczną być wprowadzane od stycznia przyszłego roku
10.11.2017 09:31
Google wprowadza trzy zasadnicze usprawnienia do swojej przeglądarki Chrome (która jest obecnie najpopularniejsza na świecie). Ma to pomóc w walce z niechcianymi i uciążliwymi treściami na stronach. Wg Google’a* 20 proc. użytkowników skarży się na tzw. „unwanted content”, czyli np. wyskakujące okienka lub przekierowania do zewnętrznych stron.*
Użytkownik będzie ostrzegany przed przekierowaniem do obcej strony.
Klikasz na stronie, nawet niekoniecznie w link, i nagle przenosisz się do zupełnie innej witryny. Problem znany i uciążliwy. Tego rodzaju praktyki są stosowane często nawet bez wiedzy właściciela danej strony. Elementy z zewnątrz (jak np. filmy wideo czy grafika) mogą mieć zaszyty kod, który po kliknięciu odsyła na zewnętrzną stronę.
W najnowszym uaktualnieniu (wersja 64) przeglądarka Chrome będzie najpierw wyświetlać dodatkowe powiadomienie i ostrzegać przed przejściem na zewnętrzną stronę. Aktualizacja przewidziana jest na 23 stycznia 2018.
Mocniejsza blokada wyskakujących okienek
Innym problemem, który Google chce rozwiązać jest przekierowanie na głównej stronie po kliknięciu w link otwierający nową zakładkę. Tę lukę Google chce załatać w wersji 65, która przewidziana jest na 6 marca 2018.
Łatwiejsza możliwość zgłaszania uciążliwych stron
Internauci padają często ofiarą nieczystych zagrań ze stron twórców stron, które są dodatkowo trudne do wykrycia. Są to np. przyciski "pobierz” lub "graj”, które odsyłają do zewnętrznych stron lub niewidoczne, aktywne nakładki, które „wyłapują” kliki i otwierają nowe okna i zakładki. Od stycznia, Chrome ma powstrzymywać tego typu zachowania, a dodatkowo wprowadzić łatwą możliwość zgłaszania tego typu stron.