Sukces telefonicznych ebooków

Sukces telefonicznych ebooków

Sukces telefonicznych ebooków
29.01.2008 07:21, aktualizacja: 29.01.2008 09:46

5 z 10 najlepiej sprzedających się książek w Japonii, swój sukces rozpoczęło w formie mobilnej. Sprzedaż mobilnych książek, przygotowanych na potrzeby telefonów, wygenerowała do tej pory 82 mln dolarów zysków w samej tylko Japonii.

Pierwsze światowe próby rozpowszechniania książek w formie mobilnej, kończyły się fiaskiem. Rozpowszechnianie najpopularniejszych, kasowych tytułów typu _ "Harry Potter" _, po kilku klęskach znudziło się inwestorom.

Japończycy podeszli do zagadnienia w zgoła odmienny sposób. Przystosowali nie telefon do książki, lecz książkę do telefonu. Dedykowane publikacje pojawiają się w pierwszej kolejności w wersji elektronicznej. Powstała wielka scena młodych pisarzy, którzy promują w ten sposób swoją twórczość. Modą stało się dodawanie do publikacji dodatkowej formy ekspresji w postaci popularnych "emotek". Czytelnicy prowadzą dyskusje na temat książek na mobilnych forach, mają też możliwość "porozmawiania" z ich autorami.

Skala sukcesu mobilnych publikacji wywołała dyskusje na temat traktowania telefonów komórkowych jako kolejne, siódme medium.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)