Stare oszustwo wciąż groźne. Bank Millennium przypomina: uwaga na ataki phishingowe

Dziwnie wyglądające wiadomości na Facebooku, podejrzane maile lub niezapowiedziane zmiany na stronie logowania banku? To może być oszustwo. Bank Millennium przypomina, że ofiar wciąż przybywa.

Stare oszustwo wciąż groźne. Bank Millennium przypomina: uwaga na ataki phishingowe
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com | Frank11

08.01.2020 15:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Banki regularnie przypominają o tym, że oszuści i przestępcy szukają nowych metod na wyłudzenie pieniędzy lub uzyskanie danych np. do naszego konta. Ataki phishingowe nie są czymś nowym, jednak skala problemu jest na tyle duża, że banki regularnie przypominają o tym jak się zabezpieczać.

Aby uniknąć oszustwa należy szczególnie zwracać uwagę na:

  • e-mail z adresu wyglądającego na bankowy z prośbą o aktualizację, weryfikację lub potwierdzenie informacji po kliknięciu w podany w wiadomości link
  • wiadomości na Facebooku z prośbą o przesłanie w imieniu znajomego określonej kwoty
  • strony płatności, które wyglądają inaczej niż strony logowania do banku lub operatorów płatności internetowych.

Podanie informacji na takich stronach może skutkować wykradnięciem informacji personalnych, jak numer PESEL, identyfikatora do bankowości internetowej czy haseł. Tym sposobem możemy stracić duże sumy pieniędzy.

Warto przy tym pamiętać, że oszuści podszywają się nie tylko pod strony banków. W pierwszym tygodniu stycznia, poszkodowany stracił ponad 18 tys. złotych, po kliknięciu w fałszywy link, który otrzymał rzekomo od firmy kurierskiej.

Ten sposób wyłudzania pieniędzy czy danych nie jest niestety niczym nowym, ale jak pokazują statystyki wciąż jest to duże zagrożenie dla mniej świadomych użytkowników. Nierzadko jednak nawet z pośpiechu możemy kliknąć w niebezpieczny link, dlatego tak ważne jest zachowanie ostrożności.

wiadomościoszustwophishing
Komentarze (0)