Sondaż: Amerykanie mówią nie reklamie targetowanej

Sondaż: Amerykanie mówią nie reklamie targetowanej
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

01.10.2009 13:00, aktual.: 02.10.2009 10:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na przekór temu co twierdzą marketerzy, większość osób zamieszkujących USA nie chce otrzymywać reklamy dopasowanej do ich zainteresowań - wynika z badań opublikowanych w środę przez dwa uniwersytety

  1. proc. respondentów nie chce targetowanych reklam internetowych - podały University of California Berkeley School of Law oraz University of Pennsylvania. Co więcej, aż 86 proc. z 1000 ankietowanych nie zgadza się, aby firmy śledziły ich zachowania i na tej podstawie dopasowywały reklamy.
Obraz
© (fot. Jupiterimages)

_ "Podczas gdy obrońcy prywatności krytykowali targetowanie behawioralne za śledzenie i metkowanie ludzi w sposób, którego internauci nie rozumieją, marketerzy stali twardo na stanowisku, że da to Amerykanom reklamy i inne treści, które będą tak dopasowane do sposobu życia, jak jest to tylko możliwe" _ - czytamy w raporcie. - _ "Jak się jednak okazuje, internauci stoją po stronie obrońców prywatności." _

Nowe badania odbiegają nieco od wyników opublikowanego w marcu sondażu TRUSTe, według którego 51 proc. amerykańskich konsumentów odczuwa dyskomfort z powodu wykorzystywania przez firmy technologii targetowania behawioralnego. Jednocześnie ten procent osób zmniejszył się w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy wynosił 57 proc.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także