Smartfony w Polsce źle wykorzystywane - boimy się rachunków

Obawa przed zapłaceniem wyższych niż dotąd rachunków operatorowi komórkowemu powstrzymuje użytkowników smartfonów przed częstszym korzystaniem z dodatkowych funkcji tych urządzeń.

Smartfony w Polsce źle wykorzystywane - boimy się rachunków
Źródło zdjęć: © WP.PL

08.11.2012 09:30

Jak wynika z raportu „Mobilny labirynt”. przygotowanego przez firmę doradczą Ernst & Young na podstawie badania 6000 klientów sieci komórkowych w 12 krajach, plany taryfowe zakupu danych są zbyt skomplikowane dla co trzeciego przebadanego klienta telekomu, a 40 proc. deklarowało, że szybciej skorzystałoby z płatności mobilnych, gdyby uzyskali w tej sprawie pełne informacje i wskazówki od operatorów komórkowych.

Z badania przeprowadzonego w czerwcu br. wynika, że statystyczny posiadacz smartfonu korzysta z 5 usług dodatkowych (poza dzwonieniem i SMS-owaniem) swojego urządzenia. Dla porównania, użytkownik zwykłego telefonu korzysta z 2,5 usługi.

– _ Najczęściej wykorzystywane usługi dodatkowe przez użytkowników smartfonów to przeglądanie stron internetowych, korzystanie z mediów społecznościowych, komunikator tekstowy, VoIP oraz korzystanie z usług muzycznych - słuchanie radia bądź ściąganie plików. Co ciekawe, klienci nie wymienili wśród najczęściej używanych usług korzystania z aplikacji z App Store lub Android Market _ –. komentuje Krzysztof Pigłowski, Partner w dziale Doradztwa Biznesowego Ernst & Young.

– _ Liczba 5 usług dodatkowych może się wydawać wysoka. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że przeglądać strony www i korzystać z portali społecznościowych można z użyciem zwykłego telefonu, a do tego usługi VoIP i komunikatora zastępują po prostu rozmowę telefoniczną i SMS-y, tak naprawdę użytkownicy smartfonów wykorzystują potencjał tych urządzeń w bardzo niewielkim stopniu _ –. dodaje Krzysztof Pigłowski.

Więcej informacji oraz pełny raport znajdziecie na tej stronie.

smartfonyaplikacje mobilnemobile
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (85)