Smartfon Dell Mini 3 Android za moment w sklepach
Mini 3, pierwszy smartfon marki Dell, trafi na rynek Chin oraz Brazylii już w przyszłym miesiącu. Urządzenie pracować będzie na platformie Google Android. Niestety nie znamy jeszcze szczegółowej specyfikacji technicznej i szacowanej ceny urządzenia.
Dell w dzisiejszym komunikacie prasowym oficjalnie zapowiedział Mini 3 - swój pionierski produkt na rynku smartfonów. Urządzenie trafi w pierwszej kolejności na rynek Chin oraz Brazylii. Premiera zaplanowana została na koniec tego miesiąca.
Plotki o planowanym wejściu Della - giganta produkującego laptopy - na rynek smartfonów krążyły w Sieci już od dłuższego czasu. Nikt jednak nie spodziewał się, że firma wprowadzi swój produkt do sprzedaży jeszcze tym miesiącu. Z lakonicznej wypowiedzi Della na temat Dell Mini 3 wynika tylko, że to naturalna logika realizowanej strategii sprzedaży produktów konsumpcyjnych.
Dell Mini 3 jak na razie tylko w Chinach i Brazylii
Premiera Dell Mini 3 na rynku Chin oraz Brazylii wskazuje, że Dell nie chce jak na razie konkurować z największymi producentami urządzeń przenośnych. Mimo to warto podkreślić, że umowa z Chiba Mobile da Dellowi dostęp do ponad 50. mln potencjalnych klientów. W Brazylii Dell będzie współpracować z operatorem sieci komórkowych Claro - co z kolei przekłada się na kolejne 42 mln odbiorców. Dell Mini 3 będzie dostępny dla klientów tych sieci już w tym miesiącu.
Dell jednocześnie zapowiedział, że w najbliższym czasie nie planuje rozszerzenia sprzedaży urządzenia na inne rynki.
Specyfikacja techniczna Dell Mini 3? Tajemnica
Dell nie podał żadnych informacji na temat specyfikacji technicznej Dell Mini 3. Firma zdecydowała się jedynie na krótkie stwierdzenie, że parametry smartfona będą szczegółowo podane na stronach partnerów handlowych po premierze urządzenia.
Warto dodać, że na początku tego roku w Sieci pojawiły się plotki na temat specyfikacji prototypowego smartfona Della "Mini3i", który miał cechować się dość przeciętnymi parametrami technicznymi (m.in. brak obsługi 3G). Dell szybko zdementował te doniesienia, choć w świetle zaprezentowanych planów premiery na rynkach wyłącznie Chin i Brazylii, może okazać się, że pogłoski były prawdziwe. Odpowiedź poznamy jednak dopiero pod koniec miesiąca.
Analitycy: Dellowi będzie bardzo trudno
Pete Cunningham, analityk z amerykańskiej firmy zajmującej się badaniami marketingowymi Canalys, powiedział, że decyzja Della o wprowadzeniu Dell Mini 3 jest wejściem w sam środek wojny.
Analityk zaznaczył, że Toshiba, Acer i Asus już przekonały się, że to bardzo trudne pole rywalizacji. Wyjątkiem jest naturalnie Apple, ale trudno spodziewać się by ktokolwiek w najbliższym czasie powtórzył sukces giganta z Cupertino. Cunningham dodał, że deklaracja Della jest natomiast zwycięstwem Google, które zaprezentowało Androida jako markę, z którą można śmiało wchodzić na rynek smartfonów.
Francisco Jeronimo z European Mobile Devices jest jeszcze bardziej sceptyczny 3. Analityk stwierdził, że klienci są bardzo przywiązani do ulubionych marek telefonów i niechętnie zmieniają urządzenia na produkty konkurencji. Jeronimo za przykład podał rejon Europy Wschodniej, gdzie 92% wszystkich sprzedanych w pierwszej połowie 2009 roku smartfonów było sygnowanych logo firm Apple, HTC, Nokia i Research In Motion. Ten sam współczynnik dla pierwszego kwartału 2008 wynosił 82%.