Słuchawki dokanałowe: jakie kupić?

Słuchawki dokanałowe: jakie kupić?
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

19.04.2013 12:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Atrakcyjny design, lekkość, dobra moc, brak szumów, czysty dźwięk, wygoda, szczelne kubełki czy dobre tłumienie - to niepodważalne zalety słuchawek dokanałowych (dousznych). Dodatkowo, użytkownicy chwalą ich mały rozmiar. W przeciwieństwie do słuchawek nausznych, słuchawki dokanałowe łatwo mieszczą się w kieszeni i zajmują dużo mniej miejsca.

Słuchawki dokanałowe to alternatywa dla słuchawek nausznych zamkniętych, w których powietrze nie dostaje się pomiędzy słuchawkę, a błonę bębenkową, dzięki czemu dźwięki zewnętrzne są lepiej tłumione.

Wybierając słuchawki powinniśmy kierować się nie tylko jakością dźwięku. Ważne jest także to, w jakich okolicznościach będziemy ich używać. Musimy zastanowić się, czy słuchawki będą nam służyły do biegania, czy też na przykład będą miały pomóc w skupieniu się na pracy, gdy jesteśmy w jednym pomieszczeniu z głośnymi współpracownikami.

"_ Wybierając słuchawki warto zwrócić uwagę na poziom podbicia basu, fakt czy mają odpowiednio długi, wygodny kabel oraz czy niwelują szumy z zewnątrz. Bardzo przydają się również wymienne rozmiary gumek _" - radzi Tomasz Chrobak z Agito.pl.

Przetworniki używane w dobrych słuchawkach dokanałowych pozwalają usłyszeć więcej detali, nawet przy nie najwyższym poziomie głośności. Mniejsza ilość decybeli jest mniej inwazyjna dla naszych uszu. Na rynku występują 2 typy przetworników w słuchawkach: dynamiczne oraz armaturowe. Słuchawki z przetwornikiem dynamicznym, wykorzystywane są w najtańszych modelach (od 2. zł) oraz produktach ze średniej półki, których ceny oscylują między 100 zł a 200 zł. Profesjonalne słuchawki, za ok. 500 zł i więcej, zawierają przetworniki armaturowe z kotwicą zrównoważoną.

Oficjalne wydanie internetowe: www.nowinki.net

Źródło artykułu:nowinki.net
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (4)
Zobacz także