Serwisy społecznościowe zagrożeniem dla e‑maila?
10.03.2009 17:30, aktual.: 11.03.2009 09:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Raport firmy Nielsen Online wskazuje, że serwisy społecznościowe takie jak Facebook, MySpace czy Twitter stały się poważnym konkurentem dla tradycyjnej poczty elektronicznej.
Badanie przeprowadzone w odniesieniu do rynku brytyjskiego wskazuje w pierwszej kolejności na ogromną popularność serwisów społecznościowych. Okazuje się, że aż dwie trzecie brytyjskich internautów korzysta z tego typu witryn. Oznacza to, że są one czwartą w kolejności siłą w sieci - zaraz za wyszukiwarkami, portalami i oprogramowaniem.
Według raportu, Facebook pozostaje najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Wielkiej Brytanii - korzysta z niego aż 47. internautów. Imponuje również czas poświęcany przez użytkowników na przeglądanie szeroko rozumianych stron społecznościowych. Według analizy każdy badany internauta poświęcał średnio jedną z sześciu minut spędzonych w internecie na sieci społecznościowe lub blogi.
Nielsen Online zauważa, że ogromny wpływ na popularność serwisów społecznościowych w Wielkiej Brytanii ma potężna grupa osób, która przegląda sieć korzystając z telefonów komórkowych. Jest to około 23. (2 mln) użytkowników porównaniu do 19% (10,6 mln) w Stanach Zjednoczonych. Różnica wzrostu w ostatnim roku wynosi 246% w Wielkiej Brytanii w stosunku do 156% w USA.
Popularność serwisów Web 2.0 jest tak duża, że wielu analityków sugeruje nawet, że z czasem zastąpią one tradycyjną pocztę elektroniczną. Już teraz serwisy społecznościowe przejęły znaczną część funkcji komunikacyjnych poczty.