Serwisy społecznościowe zagrożeniem dla e‑maila?
Raport firmy Nielsen Online wskazuje, że serwisy społecznościowe takie jak Facebook, MySpace czy Twitter stały się poważnym konkurentem dla tradycyjnej poczty elektronicznej.
Badanie przeprowadzone w odniesieniu do rynku brytyjskiego wskazuje w pierwszej kolejności na ogromną popularność serwisów społecznościowych. Okazuje się, że aż dwie trzecie brytyjskich internautów korzysta z tego typu witryn. Oznacza to, że są one czwartą w kolejności siłą w sieci - zaraz za wyszukiwarkami, portalami i oprogramowaniem.
Według raportu, Facebook pozostaje najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Wielkiej Brytanii - korzysta z niego aż 47. internautów. Imponuje również czas poświęcany przez użytkowników na przeglądanie szeroko rozumianych stron społecznościowych. Według analizy każdy badany internauta poświęcał średnio jedną z sześciu minut spędzonych w internecie na sieci społecznościowe lub blogi.
Nielsen Online zauważa, że ogromny wpływ na popularność serwisów społecznościowych w Wielkiej Brytanii ma potężna grupa osób, która przegląda sieć korzystając z telefonów komórkowych. Jest to około 23. (2 mln) użytkowników porównaniu do 19% (10,6 mln) w Stanach Zjednoczonych. Różnica wzrostu w ostatnim roku wynosi 246% w Wielkiej Brytanii w stosunku do 156% w USA.
Popularność serwisów Web 2.0 jest tak duża, że wielu analityków sugeruje nawet, że z czasem zastąpią one tradycyjną pocztę elektroniczną. Już teraz serwisy społecznościowe przejęły znaczną część funkcji komunikacyjnych poczty.