Rosja chwali się Orionem. Nowoczesny dron może działać w ekstremalnych warunkach
11.10.2021 19:23, aktual.: 24.02.2022 16:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rosyjski, zaawansowany bezzałogowy statek powietrzny (UAV) Orion może działać w zakresie temperatur od minus 50 do plus 50 stopni Celsjusza, jak informuje TASS. Nowoczesny dron ma być wykorzystywany m.in. do działań rozpoznawczych w Arktyce i na Antarktydzie.
W rozmowie z rosyjską, państwową agencją prasową TASS, Siergiej Bogatikow, szef Kronsztadu poinformował, że nowoczesny bezzałogowy statek powietrzny Orion będzie mógł przeprowadzać działania rozpoznawcze nad Arktyką i Antarktyką, a jednym z jego kluczowych zadań będzie monitoring i kontrola żeglugi w rejonie Północnej Drogi Morskiej
Rosjanie mówią o możliwościach Oriona
- UAV Orion to jeden z najbardziej niezawodnych dronów na świecie w swojej klasie. Jest w stanie pracować w zakresie temperatur od minus 50 do plus 50 [stopni Celsjusza] i latać w warunkach krótkotrwałego oblodzenia dzięki unikalnemu systemowi przeciwoblodzeniowemu opracowanemu przez firmę Kronsztad. System posiada potrójną kopię zapasową wszystkich kluczowych systemów. Wszystkie te punkty razem wzięte pozwalają na użytkowanie systemu w najtrudniejszych warunkach klimatycznych, od suchych i gorących pustyń i wilgotnych dżungli po Arktykę i Antarktydę – przekazał Bogatikow.
Kronsztad rozpoczął prace nad Orionem w 2011 roku, w ramach programu finansowanego przez rosyjskie Ministerstwo Obrony. Od 2013 roku firma zaczęła pokazywać pierwsze prototypy urządzenia, a w maju 2016 roku RIA Novosti poinformowała, że rozpoczęły się loty testowe drona. W sierpniu br. rosyjskie Ministerstwo Obrony i Kronsztad podpisały umowę na dostawę 5 partii zmodernizowanego Oriona, Inokhodets-RU (znanego również jako Sirius) do końca 2023 roku.
Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez firmę Kronsztad, Sirius to długodystansowy (MALE) szturmowy, bezzałogowy statek powietrzny o rozpiętości skrzydeł 30 m, długości 9 m i wysokości 3,3 m oraz maksymalnym udźwigu bojowym 450 kg. Jego maksymalna prędkość przelotowa wynosi 295 km/h. Może latać na wysokości do 12 tys. m, a jego wytrzymałość wynosi 40 godzin. Sirius, w przeciwieństwie do wcześniejszych wersji Oriona, posiada dwa silniki zamiast jednego.