Rewolucja w małych biznesach – AI przejmuje kolejne zadania
Z raportu BPC wynika, że ponad 80% właścicieli małych firm korzystających z AI, zauważa efekty: zwiększenie wydajności, oszczędność czasu oraz tworzenie lepszych produktów i treści. Czy chcesz się do nich zaliczać? Sprawdź, na jakie sposoby sztuczna inteligencja może pomóc Twojemu biznesowi!
W czym AI może pomóc Twojej firmie?
Małe firmy mogą, a nawet powinny wesprzeć się narzędziami AI. Wybierając te najlepsze dla swojego biznesu, weź pod uwagę:
- budżet,
- specyficzne potrzeby firmy,
- łatwość wdrożenia,
- skalowalność,
- możliwość integracji z innymi systemami i technologiami.
Słowem, zawsze musisz pamiętać o własnych potrzebach i możliwościach. Wtedy dokonasz najlepszego wyboru.
A teraz pozwól, że przedstawię Ci najlepsze opcje.
Własna strona internetowa
Trzeba przyznać, że już sam kreator stron od firmy od WebWave zaskakiwał wieloma ciekawymi rozwiązaniami i intuicyjnością. Ale to, co zrobiono ze sztuczną inteligencją, miażdży mózg.
Kreator AI wygeneruje dla Ciebie kompletną stronę w kilka minut. Ty wpisujesz tylko to, czego potrzebuje Twoja strona i wybierasz jej styl. Następnie podglądasz, jak sztuczna inteligencja tworzy pełnowartościową witrynę, łącznie z tekstami i przykładowymi grafikami.
To jeszcze nie oznacza, że nie możesz nic zmodyfikować. Nadal masz pełną kontrolę nad wyglądem strony i możesz dodawać do niej nowe elementy, teksty, czy całe sekcje.
Zaciekawiłam? Wypróbuj tę opcję zupełnie za darmo i przekonaj się, ile frajdy może dawać stworzenie swojej pierwszej witryny!
Księgowość
AI może też usprawnić procesy księgowe. A umówmy się, każdy przedsiębiorca ma z nimi od czasu do czasu problemy…
Sztuczna inteligencja zautomatyzuje lub przynajmniej usprawni najtrudniejsze zadania. Pomoże w analizie danych w celu prognozowania przepływów pieniężnych, przetwarzania należności i zobowiązań oraz wychwytywania błędów lub nieprawidłowości.
Koniecznie wypróbuj takie programy jak ClickUp Accounting, Vic.ai czy Bill!
Chatbot
Telefon urywa Ci się od ciągłych pytań klientów? Nie musisz się tym stresować. Skoro masz swoją stronę internetową, niech wykona za Ciebie trochę pracy. Dodaj chatbota, czyli program, który symuluje ludzką konwersację poprzez interakcje tekstowe lub głosowe.
Chatbot pomoże w obsłudze typowych próśb klientów, a Ty zyskasz czas na inne, ważniejsze zadania. Co ciekawe, wiele chatbotów uczy się podczas przechwytywania danych i można je połączyć z CRM, by zintegrować wszystkie przesyłane informacje.
Najlepsze programy, którymi warto się zainteresować to Botpress, IBM watsonx Assistant i Kore.ai.
Marketing i reklama
Wiesz, że reklama jest Ci potrzebna, ale nie wiesz, jak się do niej zabrać. Nie chcesz też płacić drogim agencjom za coś, co możesz zrobić samodzielnie. I tutaj znów z pomocą przychodzi AI – stworzy dla Ciebie każdy rodzaj treści. Od postów na bloga, przez opisy produktów i grafik w mediach społecznościowych po wiadomości e-mail.
Narzędzia takie jak Grammarly dodatkowo sprawdzą tekst pod kątem poprawności językowej. A inne pomogą Ci zaplanować, publikować oraz wysyłać treści marketingowe. Kolejne prześledzą wydajność kampanii i postów zgodnie z ustalonymi przez Ciebie metrykami. Czego chcieć więcej?
Wypróbuj jedno najbardziej popularnych narzędzi AI – ChatGPT, Midhourney i Senuto.
Jak AI może zmienić przyszłość małych biznesów?
Można na to odpowiedzieć jednym zdaniem: Im więcej integracji AI z procesami zachodzącymi w małych firmach, tym więcej korzyści. Już prawie połowa small business zaczęła korzystać ze sztucznej inteligencji w ciągu ostatniego roku! Liczba ta może jedynie rosnąć.
To całkowicie zrozumiałe. AI daje małym firmom ogromny potencjał wzrostu i rozwoju.
Czy znajdziesz się wśród tych, którzy z tego skorzystają?