Reklamy w radiu internetowym nam nie przeszkadzają

Reklamy w radiu internetowym nam nie przeszkadzają

Reklamy w radiu internetowym nam nie przeszkadzają
Źródło zdjęć: © Jupiterimages
15.06.2011 11:56, aktualizacja: 15.06.2011 12:58

Ponad połowa badanych słucha radia w internecie co najmniej raz w tygodniu, najczęściej wybierają stacje nadające w eterze - wynika z drugiej edycji badania BInAR. Blisko 90 proc. słuchaczy nie przeszkadzają reklamy - wolą słuchać stacji za darmo niż wykupywać abonament za odbiór bez reklam

Po roku od przeprowadzenia pierwszej edycji Badania Internetowego Audytorium Radia (BInAR) instytut Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych przeprowadził jego drugą edycję.

Z badania wynika, że dwie trzecie respondentów (6. proc.) jako najczęściej wybierany kanał online wskazuje radio nadające również w eterze. Tylko co trzeci badany deklaruje, że stacja, której najczęściej słucha w sieci jest kanałem wyłącznie internetowym. Przeważnie na wybór stacji słuchanej w internecie wpływa prezentowana w niej muzyka (75 proc. wskazań), ale blisko połowa (44 proc.) deklaruje, że ważnym czynnikiem jest też słuchanie tej samej stacji w eterze. Dla co trzeciego respondenta (36 proc.) ważne są emitowane w kanale audycje i to one są powodem wyboru.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Słuchacze coraz bardziej cenią sobie też różnorodność muzyczną w kanałach radiowych i możliwość słuchania programów. Ciągle najpopularniejszymi stacjami są te grające jeden gatunek muzyki (woli je 3. proc.), ale rośnie liczba wskazań na stacje emitujące muzykę i audycje (32 proc.) oraz grające mieszankę gatunków (30 proc.). Tylko 2 proc. woli kanały z samymi audycjami.

Słuchaczom nie przeszkadzają reklamy. Mimo, że większość zetknęła się z reklamami (spotami dźwiękowymi podczas odtwarzania streamu, na stronie kanału lub w playerze), to nie są one drażniące - 8. proc. zgadza się, by się pojawiały. Tylko 13 proc. deklaruje, że wolałby zapłacić za możliwość słuchania kanału bez żadnych reklam.

Ponad połowa badanych (6. proc.) słucha radia w internecie co najmniej raz w tygodniu. Im wyższa jest częstotliwość słuchania tym dłuższy jest też dzienny czas słuchania. Wśród osób, które słuchają radia online codziennie lub prawie codziennie zdecydowana większość (87 proc.) słucha powyżej godziny, a heavy userów - osób spędzających z radiem internetowym ponad 5 godzin - jest aż 18 proc.

Najczęściej słuchamy kanałów internetowych w domu (8. proc.) i w pracy (28 proc.), w ciągu dnia (49 proc.) oraz wieczorem (40 proc.). Podczas słuchania radia online prawie wszyscy korzystają też z innych mediów - najczęściej surfują po internecie (94 proc.) i czytają prasę (29 proc.).

Przeważnie stacje odtwarzane są wprost ze strony internetowej - w ten sposób słucha ich 8. proc. badanych. Co trzeci (35 proc.) używa playera - najczęściej jest to WinAmp i Windows Media Player.

Mniejszą popularnością niż radio online cieszą się w Polsce podcasty - korzysta z nich 2. proc. badanych, z czego połowa rzadziej niż raz w miesiącu. Najczęściej są one odsłuchiwane przez stronę internetową, za pomocą komputera.

Badanie BInAR 201. zostało zrealizowane w maju 2011 za pomocą ankiet internetowych, na próbie 1278 respondentów z bazy badania Radio Track posiadających dostęp do internetu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)