WAŻNE
TERAZ

Karol Nawrocki w WP o Tusku i Trumpie

Raport Interaktywnie.com "Content Marketing"

Dlaczego content marketing to nie copywriting, a reklama natywna to nie artykuł sponsorowany? I czy w ogóle warto inwestować w tak modny ostatnio marketing treści? Pytania banalne w branży, okazują się istotne dla klientów, dla których podstawową "wadą" content marketingu jest trudność w mierzeniu jego efektów. O tym, jak można i trzeba to robić, piszemy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com.

Obraz
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Dlaczego content marketing to nie copywriting, a reklama natywna to nie artykuł sponsorowany? I czy w ogóle warto inwestować w tak modny ostatnio marketing treści? Pytania banalne w branży, okazują się istotne dla klientów, dla których podstawową "wadą" content marketingu jest trudność w mierzeniu jego efektów. O tym, jak można i trzeba to robić, piszemy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com.

Teraz "Content is King", ale jeszcze do niedawna wartościowe treści w sieci były wypierane przez farmy linków i "precle" naszpikowane słowami kluczowymi które miały zapewnić najwyższą pozycję w Google. Kiedy jednak Google powiedziało "stop", zrobił się kłopot. Bo jak jednocześnie sprawić, by treść była jednocześnie przydatną i unikatową oraz spełniała cele biznesowe? Bez strategii - nie da się. Sama treść, nawet najlepsza, to za mało. Oprócz contentu, musi być też marketing, a najlepiej jeszcze więcej, bo trzeba wczuć się w rolę dziennikarza, analityka i specjalisty SEO oraz social mediów.

- Wystarczy nawet szybkie spojrzenie na etymologię obu słów. Copywriting to tworzenie ‘copy’, czyli tekstu. Copywriting jest oczywiście ważnym elementem działań content marketingowych. Artykuły do prasy, wpisy blogowe czy e-booki to bardzo popularne formy treści, bardzo często ujmowane w strategiach content marketingowych – przekonuje Filip Krasiński, SEO & content marketing director w agencji Semahead. - Sam content marketing jest zaś pojęciem znacznie szerszym. Jest on strategicznie opracowanym procesem, który obejmuje planowanie, tworzenie, dystrybucję różnego rodzaju treści, aby dotrzeć do potencjalnych klientów na każdym etapie procesu zakupowego. Pomogą firmie zbudować zaufanie do produktu lub usługi. Czyli, tłumacząc trochę prościej, dobry content marketing łączy profesjonalne dziennikarstwo z wiedzą, jak promować treści i jak analizować wyniki.

A co z reklamą natywną, która ma wtapiać się w tło, by nachalnym komercyjnym komunikatem nie irytować odbiorców? Na razie kojarzona jest, dość niechlubnie, z serwisem natemat.pl, jednak Bartłomiej Pawluk z agencji Zjednoczenie, uważa, że jego redakcji należą się słowa uznania za zmierzenie się z tym, jakby nie było, trudnym tematem. - Pewnie można to robić lepiej, ale nie ulega wątpliwości, że natemat.pl odróżnia się wizualnie na plus od wielu portali stosujących różne inwazyjne formy reklamy - wyjaśnia.

Według Justyny Staszewskiej z agencji IMAGINE dobrym przykładem pomysłowej i efektywnej realizacji jest kampania pre roll na YouTube dla marki Tiger. - Zanim obejrzysz teledysk, na ekranie pojawia się znany raper i mówi, że właśnie wyciął sprzed wideo reklamę proszku, a przez te kilka sekund zachęca do podkręcenia basu i zmianę jakości na HD. „Bo jak słuchać muzy, to porządnie”. A całość przypieczętowana hasłem „Tiger przemówił”, niczym autografem czy pozdrowieniem od samego Sokoła. Aż chce się oglądać! - ocenia.

Dobra kreacja to jedno. Skuteczność - drugie. Jak ją mierzyć w przypadku reklamy natywnej i content marketingu? Na co zwracać uwagę przy wyborze agencji, która oferuje takie usługi? O tym wszystkim przeczytasz w raporcie Interaktywnie.com.

Wybrane dla Ciebie
IRIS-T kontra rosyjski dron. Wynik tego starcia mógł być tylko jeden
IRIS-T kontra rosyjski dron. Wynik tego starcia mógł być tylko jeden
Razem mają 6 tys. czołgów. Wyraźnie się do siebie zbliżają
Razem mają 6 tys. czołgów. Wyraźnie się do siebie zbliżają
Przyszłość czołgów. Pierwszy M1E3 Abrams wyznacza nowy kierunek
Przyszłość czołgów. Pierwszy M1E3 Abrams wyznacza nowy kierunek
Rzeka pocisków dla Ukrainy. Nie wiadomo, skąd je wzięli
Rzeka pocisków dla Ukrainy. Nie wiadomo, skąd je wzięli
Polska wybrała szwedzkie okręty. Niemcy nie kryją rozczarowania
Polska wybrała szwedzkie okręty. Niemcy nie kryją rozczarowania
Mocarstwo NATO niezdolne do walki. Brakuje artylerii, czołgów i ludzi
Mocarstwo NATO niezdolne do walki. Brakuje artylerii, czołgów i ludzi
To najbardziej odległy punkt na Ziemi. Sąsiadują z nim astronauci
To najbardziej odległy punkt na Ziemi. Sąsiadują z nim astronauci
Chiński gigant Shein otwiera w Polsce nowe centrum. Ekspansja budzi obawy
Chiński gigant Shein otwiera w Polsce nowe centrum. Ekspansja budzi obawy
Dwa lata ministra Kosiniaka-Kamysza. Wielka kontynuacja i nowe inicjatywy
Dwa lata ministra Kosiniaka-Kamysza. Wielka kontynuacja i nowe inicjatywy
Podnieśli cenę za F-35. Tym razem Amerykanie się przeliczyli
Podnieśli cenę za F-35. Tym razem Amerykanie się przeliczyli
Zgaszą pożar głośnikami. Przełom w technologii infradźwięków
Zgaszą pożar głośnikami. Przełom w technologii infradźwięków
Szykowali je na Ukrainę. Dziesiątki bomb spadły na Rosję
Szykowali je na Ukrainę. Dziesiątki bomb spadły na Rosję
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥