Przeciętny gracz: 35 lat, nadwaga i depresja

Statystyczny gracz ma 35 lat i nadwagę. Do tego jest agresywny, introwertyczny i często... Pogrążony w depresji - wynika z raportu Centers for Disease Control and Prevention (CDC).

Przeciętny gracz: 35 lat, nadwaga i depresja
67

Kiedy wyobrażasz sobie nałogowego gracza, przed oczyma prawdopodobnie pojawia się obraz nastolatka, który godzinami bawi się w World of Warcraft lub podobne darmowe odpowiedniki z gatunku MMO. Nic bardziej mylnego.

Z raportu "Centers for Disease Control and Prevention" wynika, że statystyczny gracz w Stanach Zjednoczonych ma około 3. lat, nadwagę, problemy z odnalezieniem się w społeczeństwie i objawy depresji. Badanie wskazało również, kiedy dziecko lub nastolatek zaczyna spędzać zbyt wiele czasu w wirtualnym świecie, jego problemy psychiczne i zdrowotne przenoszą się w wiek młodzieńczy.
W raporcie CDC czytamy, że wśród badaczy coraz częściej pojawia się przekonanie o szkodliwym wpływie gier na psychikę i zdrowie dzieci. Problem staje się coraz poważniejszy - szacuje się, że gry wideo trafiły już do 65. domostw w Stanach Zjednoczonych.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Badanie wskazuje, że połowa graczy w Stanach Zjednoczonych znajduje się w przedziale wiekowym od 1. do 49 lat. 25% fanów wirtualnej rozrywki to osoby w wieku 50 lat i starsze. Według badaczy przygotowujących raport CDC niemal 12% graczy w wieku od 8 do 34 lat wskazuje liczne objawy uzależniania od tej formy rozrywki.
Część raportu wykazała również różnicę w postrzeganiu wirtualnej rozrywki przez mężczyzn i kobiety. Okazuje się, że Mężczyźni lubią gry komputerowe bo "dają im one powód by spotkać i wspólnie coś zrobić". Kobiety natomiast szukają w wirtualnym świecie czystej rozrywki.

Jim McGregor z In-Stat dodał, że problem dotyczy nie tylko samych gier komputerowych, ale przede wszystkim relacji społecznych.

"Według mnie to nie tylko problem gier, ale sieci społecznych oraz Internetu w ogóle" - powiedział McGregor. "Technologia pozwoliła nam osiągnąć tak wiele, a mimo to komunikacja społeczna sprowadza się do spędzania wielu godzin przed monitorem. To kolejny powód tego, że Amerykanie stają się grubi, leniwi i głupi".

Badacze przygotowujący raport CDC w podsumowaniu stwierdzają m.in.: "jedną z interpretacji tych badań może być fakt, że dla wielu osób gry komputerowe stały się specyficzną formą leku na problemy, które ich codziennie dotykają. W wirtualnym świecie łatwo jest znaleźć ucieczkę od szarej rzeczywistości".

Źródło: Centers for Disease Control and Prevention ( PDF - http://www.ajpm-online.net/webfiles/images/journals/amepre/amepre_2561.pdf ).

Źródło artykułu: idg.pl

Wybrane dla Ciebie

Są niebezpieczne. Ocieplenie klimatu powoduje ekspansję tych grzybów
Są niebezpieczne. Ocieplenie klimatu powoduje ekspansję tych grzybów
Są potrzebne nad Pacyfikiem. Armia USA poszukuje dronów dalekiego zasięgu
Są potrzebne nad Pacyfikiem. Armia USA poszukuje dronów dalekiego zasięgu
Drony MTS z AI. Czesi przeprowadzają testy bojowe w Ukrainie
Drony MTS z AI. Czesi przeprowadzają testy bojowe w Ukrainie
Tantal, paliwo wojny. Rosja zużywa 800 kg miesięcznie
Tantal, paliwo wojny. Rosja zużywa 800 kg miesięcznie
Satelity ICEYE dla Polski. Makiety nie będą stanowić problemu
Satelity ICEYE dla Polski. Makiety nie będą stanowić problemu
Przyjrzeli się wojnie w Ukrainie. Zdążyli w ostatniej chwili
Przyjrzeli się wojnie w Ukrainie. Zdążyli w ostatniej chwili
Pracujesz za dużo? Wyniszczasz sobie mózg - mówią nowe badania
Pracujesz za dużo? Wyniszczasz sobie mózg - mówią nowe badania
366 czołgów Abrams dla Polski. Bez tej umowy byłyby na nic
366 czołgów Abrams dla Polski. Bez tej umowy byłyby na nic
Potężne wzmocnienie polskiej armii. Zamawiamy 10 tys. sztuk
Potężne wzmocnienie polskiej armii. Zamawiamy 10 tys. sztuk
Kraj NATO bez czołgów. Mogą z zazdrością patrzeć na Polskę
Kraj NATO bez czołgów. Mogą z zazdrością patrzeć na Polskę
Laptop MSI Vector 16 HX AI - nadaje się do gier?
Laptop MSI Vector 16 HX AI - nadaje się do gier?
Pierwsza widoczna zorza polarna na Marsie. Przełomowe odkrycie NASA
Pierwsza widoczna zorza polarna na Marsie. Przełomowe odkrycie NASA