Program przewiduje co zrobi twój przeciwnik w grze

Program przewiduje co zrobi twój przeciwnik w grze

Program przewiduje co zrobi twój przeciwnik w grze
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
16.06.2011 10:17, aktualizacja: 16.06.2011 10:27

Naukowcy z USA opracowali oprogramowanie pozwalające przewidzieć zachowanie internautów w grach prowadzonych online. Program określa zachowanie gracza na podstawie jego wcześniejszych posunięć

Naukowcy z USA opracowali oprogramowanie pozwalające przewidzieć zachowanie internautów w grach prowadzonych online. Program określa zachowanie gracza na podstawie jego wcześniejszych posunięć - poinformował portal North Carolina State University.

Naukowcy z North Carolina State University (NCSU) badali zachowanie graczy w rozgrywkach role-playing prowadzonych w czasie rzeczywistym takich jak np. wielka, licząca sobie ok. 1. mln uczestników na całym świecie gra online World Of Warcraft (WoW). W celu stwierdzenia, czy istnieją wzorce podejmowania decyzji w grze charakterystyczne tylko dla określonych graczy bądź ich grup, naukowcy przebadali posunięcia 14 tys. graczy z terenu USA i Europy.

Obraz
© (fot. Thinkstockphotos)

Badacze sprawdzili, jak dani gracze przechodzili poziomy w grze i jak zdobywali bonusy oraz jak bardzo sposób ukończenia jednego poziomu wpływał na próbę przejścia następnego, tj. na ile gracz próbował powtarzać rozwiązanie, które już się sprawdziło.

I tak jeśli gracz na danym etapie zdobył cztery bonusy lub rozwiązał cztery zadania, a cały poziom miał ich siedem, wiadomo było, że należy on do typu graczy dokładnych i nie będzie chciał szybko ukończyć poziomu, ale skupi się na uzyskaniu brakujących trzech bonusów i zadań. W trakcie badań ujawniły się także korelacje nieoczywiste np. wyrobiona przez gracza sprawność walki wręcz postaci była w wysokim stopniu skorelowana ze skłonnością do swobodnego, nie związanego bezpośrednio z zdaniami, wędrowania po świecie WoW.

Jak twierdzą naukowcy, dzięki określeniu takich właśnie korelacji, stwierdzono, że na podstawie analizy uprzednich posunięć można z 8. proc. pewnością przypuszczać w jakim kierunku potoczy się rozgrywka prowadzona przez danego gracza i jakie decyzje on podejmie.

Decyzje te, według naukowców, tworzą pewien wzorzec zachowania w internecie, charakterystyczny tylko dla danego internauty. Dotyczy on nie tylko gry - w ten sam sposób, w jaki podejmował decyzje w grze, zadecyduje o zakupach online czy wyborze poprzez witrynę WWW oferty biura turystycznego.

Oprogramowaniem analitycznym, opracowanym przez naukowców z NCSU interesują się obecnie firmy tworzące gry komputerowe oraz spółki prowadzące handel internetowy, chcące wmontować je w swoje systemy business intelligence, przeznaczone do analizy finansów i sprzedaży.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)