Producenci tabletów w odwrocie?
21.06.2011 15:18, aktual.: 22.06.2011 09:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z informacji, do których dotarł serwis DigiTimes wynika, że producenci mniej popularnych tabletów zmniejszają swoją aktywność w tym segmencie rynku. Pozostają tylko najwięksi, którzy zdążyli zagarnąć dla siebie znaczącą jego część.
Wśród producentów, którzy zdążyli zaznaczyć swoją obecność na rynku, oprócz Apple’a, jest tylko Samsung - do niego należy 10. udziałów. Tymczasem pozostali, tacy jak Motorola, RIM, LG czy HTC zamierzają zmniejszyć inwestycje w rynek tabletów.
W zamian za to, bardziej mają się skupić na rynku smartfonów, w szczególności tych z systemem Android na pokładzie. W tym celu zwiększają oni swoje nakłady na działy badań i rozwoju nad najbardziej zaawansowanymi, 4-5 calowymi smartfonami z tym systemem.
Podobny kierunek miały obrać firmy, które są podwykonawcami tabletów dla głównych producentów (tzw. ODM). Dotyczy to w szczególności małych firm, gdyż tylko giganci rynku podwykonawców - tacy jak Foxconn Electronics, Quanta Computer, Compal Electronics czy Inventec - są w stanie zebrać większą liczbę zamówień na produkcję tego typu urządzeń.