Prezesie, dyrektorze, managerze. Naucz się mówić!

Prezesie, dyrektorze, managerze. Naucz się mówić!07.03.2019 13:41
Prezesie, dyrektorze, managerze. Naucz się mówić!
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Sam fakt, że sprawujesz w firmie wysokie stanowisko nie oznacza, że opowiadasz ciekawie i wzbudzasz u ludzi emocje. Oczywiście będą bić ci brawo, gdy skończysz swoją prezentację, ale głównie dlatego żeby w końcu się rozbudzić.

Z racji swojej pracy bardzo często jestem gościem na eventach, na których prezentowane są nowe produkty lub usługi firm technologicznych. Zazwyczaj to dyrektor bierze na siebie zaszczyt i odpowiedzialność zaprezentowania światu nowego, "innowacyjnego" urządzenia. Wielu z nich pewnie myśli, że jest wtedy niczym Steve Jobs - porywający wyobraźnię i wzbudzający miłość do marki. Prawda jest taka, że Jobs był jeden. I w dodatku nie żyje.

Po każdym kolejnym evencie z udziałem dyrektora lub prezesa firmy osoby odpowiedzialne za PR (kontakty firmy z dziennikarzami) pytają mnie "jak było?". Zazwyczaj mówię "ok". Głównie z grzeczności. Ostatnio coraz częściej wspominam też o pewnym dyrektorze firmy anty-wirusowej, od którego inni dyrektorzy i prezesi mogą sporo się nauczyć.

Tym dyrektorem jest Mikko Hypponen z F-Secure. Mikko potrafi tak opowiadać, że zawsze z zaciekawieniem słucham jego kilkunastominutowych przemówień, a mówi o jednej z najnudniejszych dziedzin jaką się zajmuję - cyberbezpieczeństwem.

Prostym językiem i anegdotami Mikko potrafi zwrócić uwagę na to co jest ważne w jego pracy i dla jego firmy, czyli bezpieczeństwie internetowym. Rzadko przy tym wspomina o statystykach, raportach i opracowaniach. Częściej stara się wywołać znajome skojarzenia, a nawet emocje. Przez to jego firma dobrze mi się kojarzy niezależnie od tego co sprzedaje.

Dyrektorze, prezesie, managerze pamiętaj! Sam w sobie nie jesteś ciekawy, twój produkt albo usługa też pewnie nie są ciekawe. Dlatego naucz się opowiadać tak, aby zaintrygować, aby zaciekawić, aby wzbudzić emocje.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)