Potężna inwestycja giganta. Chce dostarczać żywność pod drzwi klienta
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Konkurent Amazona zbroi się do dalszej walki o rząd dusz i portfeli. Korporacja Target wykupiła właśnie start-up Shipt Inc., specjalizujący się w dostawach w tym samym dniu.
Transakcja opiewa na kwotę 550 milionów dolarów. Wykupienie start-upu pozwoli docelowo klientom sieci Target na zamawianie żywności i towarów przez internet, a potem otrzymanie ich w ramach dostawy z najbliższego supermarketu należącego do firmy tego samego dnia, donosi Bloomberg.
To nie pierwsza transakcja, która ma ułatwić klientom zakupy. Wcześniej w 2017 roku Target wykupił firmę IT Grand Junction, która również zajmowała się zarządzaniem dostaw lokalnych i w tym samym dniu. Na chwilę obecną Target umożliwia dostawę w ten sam dzień na terenie Nowego Jorku, a zamówienia i przesyłki wysyła z 1400 placówek.
Dlaczego sieć stawia na dostawy w ten sam dzień? Powód jest prosty. Po wykupieniu przez Amazona sklepów Whole Foods wszystkie duże sieci oferuje żywność i pozostałe towary zaczęło konkurować się ze sobą jeszcze mocniej. Oprócz dwóch wspomnianych sieci, w USA popularnością cieszą się takie marki jak Wal-Mart czy Best Buy Co. A według ostatnich badań, czterech na pięciu konsumentów oczekuje dostawy w ten sam dzień. Taką usługę oferuje jednak tylko połowa sprzedawców na rynku.
Przeczytaj również: Jak używać automatycznej skrzyni biegów?
Przejęcie Shipt pozwoli wprowadzić opcję dostawy tego samego dnia do połowy z 1834 sklepów Target do przyszłego lata. Przed świętami Bożego Narodzenia 2018, usługa ta ma być dostępna w większości sklepów. Kosztująca 99 dolarów w rocznej subskrypcji za nielimitowaną liczbę dostaw będzie dostarczać zakupy spożywcze, akcesoria domowe i elektronikę.