Polski rynek e‑zakupów jest wart aż 50 mld zł. Raport Interaktywnie.com
W 2019 roku Polacy wydadzą w internecie aż 50 mld zł – czytamy w najnowszym raporcie portalu marketingowego Interaktywnie.com pt. „E-commerce’2019”. Według opracowania, nasz kraj znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie.
31.01.2019 17:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Cały raport w pdf bez opłat można pobrać tutaj.
W latach 2018-2022 jego wartość ma się zwiększyć w naszym kraju o 6 mld dol. To sporo, bo jeszcze w 2015 r. wartość polskiego rynku e-commerce szacowano na zaledwie 30 mld.
Polska goni resztę świata, ale jest za czym pędzić. Według danych z Digital Market Outlook Statista, całkowita wartość rynku e-commerce na świecie wzrosła w ciągu ostatniego roku o 16 proc., a w 2017 roku całkowite roczne wydatki w internacie wyniosły 1,5 biliona dolarów. Łącznie kupuje już 1,8 miliarda osób, w Polsce około 15 mln.
Miliony transakcji, niezależnie od granic, zmieniają doświadczenia zakupowe konsumentów. Klienci są bardziej wymagający i przykładają coraz większą uwagę do szczegółów, które jeszcze 5 lat temu zdawały się nieistotne. Za kilka lat, właściciele sklepów internetowych staną przed wyzwaniem, nie tylko jak zdobyć nowych klientów, lecz również jak zbudować lojalność u obecnych. Kluczowa będzie nie tylko cena, ale wygoda, terminowość i jakość obsługi. A do wzięcia już teraz jest 50 mld złotych w 2019 roku – za taką kwotę Polacy zrobią w sieci zakupy.
Jako społeczeństwo przekonujemy się, że w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi, sieć jest wygodniejsza i daje większą możliwość wyboru, jednak walka o klienta jest w niej równie zacięta. Wraz z rosnącą dojrzałością rynku dokonuje się jego weryfikacja. Odpadają najsłabsi, a firmy, które inwestowały w rozwój, zaczynają odcinać kupony.
m-Commerce to szansa na sukces
Już niemal co drugi polski internauta (45%) kupuje mobilnie przynajmniej raz w tygodniu. Tę formę zakupów doceniamy szczególnie w okresie przedświątecznym, najchętniej kupując prezenty w domowym zaciszu. Dla polskich e-konsumentów największymi zaletami zakupów z wykorzystaniem telefonu są szybkość (63%) oraz płatności one-click (33%). interaktywnie.com przytacza w raporcie o e-commerce dane Mastercard, który opublikował wyniki europejskiego badania na temat popularności zakupów internetowych dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Wynika z niego, że zakupy na smartfonie stają się coraz powszechniejsze wśród polskich internautów, a ich szybkość i wygoda są szczególnie doceniane w okresie przedświątecznym.
Jednym z czynników, który to determinuje, jest możliwość ich realizacji również na urządzeniach mobilnych. To forma, po którą coraz częściej sięgają polscy e-konsumenci.
Jak czytamy w opracowaniu, w badaniu już 68% z nich uznało, że zdarza im się robić zakupy w ten sposób co najmniej okazjonalnie. Natomiast już ponad co dziesiąty (13%) badany deklaruje, że robi internetowe zakupy wyłącznie na smartfonie.
Co kupuje się przez smartfony
Polscy internauci kupują na smartfonach najczęściej:
• ubrania i akcesoria (54%),
• przedmioty związane z kulturą – książki, bilety do kina, teatru i na koncerty (44%),
• elektronikę (43%).
• coraz częściej posiadaczom telefonów zdarza się w ten sposób płacić za bilety komunikacji miejskiej (34%)
• oraz za parkingi (20%).
Przy zakupach mobilnych polscy internauci chętnie korzystają z aplikacji na telefon. Deklaruje tak 81% ankietowanych, co jest drugim najwyższym wskaźnikiem w Europie, po Hiszpanii i Rosji (83%).
Więcej w pdf do pobrania z tej strony.