Polscy wydawcy podpisali umowy z YouTube

Wraz z dzisiejszym uruchomieniem polskiej wersji YouTube, firma podpisała umowy na dostarczanie treści z szeregiem polskich wydawców i twórców m.in. TVP, Bankier.pl, Kayah.

Polscy wydawcy podpisali umowy z YouTube

19.06.2007 | aktual.: 19.06.2007 11:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

YouTube LLC oficjalnie ogłosiło dzisiaj uruchomienie narodowych wersji swoich serwisów. Jest to pierwszy krok do stworzenia w pełni zlokalizowanych edycji. "Każdy serwis jest przetłumaczony w całości, zawiera lokalne strony domowe oraz funkcję wyszukiwania. W miarę upływu czasu zyska on "lokalny" smak" - można przeczytać w komunikacie rozsyłanym do mediów.

_ - Wideo jest międzynarodową usługą i pozwala ludziom na całym świecie komunikować się i wymieniać pomysły. Dziś ogłaszamy, że nasza globalna platforma będzie dostępna również dla lokalnych społeczności - _ powiedział Chad Hurley współzałożyciel i szef YouTube.

W polskim YouTube pojawią się m.in. materiały wideo TVP. _ -Kanał iTVP na YouTube będzie narzędziem, które przede wszystkim pozwoli na dotarcie do nowej grupy widzów, która nie ogląda tradycyjnej telewizji, za to często korzysta z internetu _- mówi Leszek Bogdanowicz, dyrektor ośrodka mediów interaktywnych iTVP. Pod adresem youtube.com/itvp można będzie zobaczyć najciekawsze propozycje TVP. Pojawią się tam także materiały przygotowane specjalnie dla tego kanału.

W polskim YouTube będzie można znaleźć także klipy wideo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, oficjalny kanała zespołu T.Love, materiały telewizji internetowej Bankier.TV. Pozostali partnerzy YouTube w Polsce to CD Projekt, Wiadomości24pl, UIP oraz Kayah.

W ramach uruchomienia wersji narodowych YouTube podpisało na całym świecie szereg partnerskich ze stacjami telewizyjnymi takimi jak BBC, France 24, hiszpańskie stacje Antena 3 oraz Cuatro TV, portugalska RTP, holenderskie VPRO oraz NPO, a także klubami piłkarskimi: Chelsea FC, AC Milan, Barcelona FC oraz Real Madrid; jak również organizacjami non-profit takimi jak Greenpeace, Friends of the Earth, UNHCER oraz Medicins du Monde.

Wyraźnie widać, że działania YouTube zmierzają w stronę legalizacji i porozumienia z wydawcami. Kilka miesięcy temu koncern medialny Viacom oskarżył Google o naruszenie praw autorskich w serwisie YouTube i rząda 1 mld USD zadośćuczynienia. Google zapewne nie chce podobnych sytuacji w przyszłości.

Patrz także:

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Komentarze (0)