Polacy wybrali najlepsze i najgorsze telefony komórkowe

Polacy wybrali najlepsze i najgorsze telefony komórkowe20.02.2014 12:22
Polacy wybrali najlepsze i najgorsze telefony komórkowe
Źródło zdjęć: © WP.PL

Od kiedy smartfony pojawiły się na naszym rynku, ich sprzedaż stale rośnie. Od 3 proc. w 2008 roku do 40 proc. w roku 2011. Jak wskazują prognozy, do 2015 roku smartfony stanowić będą aż 60 proc. polskiego rynku. Serwis 4tech.TV posługując się narzędziem analitycznym Brand24 przygotował raport dotyczący popularności wśród polskich internautów wybranych marek i modeli telefonów.

Z raportu wynika, że smartfonem cieszącym się największą popularnością w polskim internecie jest HTC One, a zaraz za nim plasuje się Samsung Galaxy S III i Samsung Galaxy S4. Są to urządzenia, które najczęściej określane są przez internautów jako "solidne", "trwałe" i "wytrzymałe". Zwracano także uwagę na ich wygląd.

288758548010383507
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Najgorzej ocenionymi telefonami z największą liczbą negatywnych komentarzy jest Nokia Lumia 610. Nokia Lumia 800, a także Motorola Defy. Zdaniem internautów najczęstszą wpadką Lumii 600 jest mała liczba aplikacji. Jest to nieco krzywdząca opinia, gdyż ten problem dotyczy w zasadzie wszystkich smartfonów pracujących w oparciu o system operacyjny Windows Phone.

288758548010514579
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Zaskoczeniem jest ocena telefonów Apple - przestają być one wymarzonymi smartfonami, których posiadanie daje poczucie pewnej elitarności. Pojawia się wobec nich wiele zarzutów, np. zbyt mały wyświetlacz. Zdaniem internautów najbardziej pożądana przekątna ekranu to 4,5-5 cali, co stawia iPhone'a raczej na przegranej pozycji.

Z raportu wynika, że najważniejsze dla konsumentów są: żywotność baterii, wytrzymałość urządzenia i jego przystosowanie do pracy z dużą liczbą aplikacji. Jednocześnie zauważyć można, że cena smartfona nie jest już tak istotnym kryterium, jakim była jeszcze kilka lat temu.

Raport popularności wybranych marek i modeli telefonów wśród polskich internautów bazuje na analizie prawie 17. 000 wątków pochodzących z sierpnia i września 2013, w których pojawiły się frazy związane z badanym podmiotem. Wzmianki badano pod kątem emocji pozytywnych i negatywnych.

Źródło: smartraport.pl, SW, WP.PL

-/sw/sw

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)