Poczta Polska coraz bardziej cyfrowa. Bank Pocztowy pozwala płacić w nowy sposób
Bank Pocztowy, strategiczny partner Poczty Polskiej, zyskał nową funkcję. Klienci mogą płacić za swoje zakupy zegarkiem Garmin Pay.
05.11.2019 | aktual.: 05.11.2019 10:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od 4 listopada Klienci indywidualni i biznesowi Banku Pocztowego oraz EnveloBanku – jego cyfrowej bankowości – mogą płacić za zakupy zegarkiem korzystając z Garmin Pay. Usługa działa jak typowy cyfrowy portfel. Dodaje się swoje karty, dzięki czemu można szybko płacić zbliżeniowo.
- Zgodnie z realizowaną strategią Banku Pocztowego kładziemy nacisk na wdrażanie rozwiązań z obszaru nowych technologii, tak by stawać się instytucją coraz bardziej cyfrową. Udostępnienie klientom usługi Garmin Pay to kolejny krok w tym kierunku. Wprowadzamy rozwiązania, które ułatwiają naszym klientom przeprowadzanie transakcji płatniczych, a z drugiej strony zwiększamy konkurencyjność Banku Pocztowego. Jestem przekonany, że ułatwi nam to dynamiczny rozwój w przyszłości– komentuje Robert Kuraszkiewicz, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.
Stereotypowe myślenie o Banku Pocztowym zakłada, że to bank dla "starszych ludzi". Ma to oczywiście związek z placówkami ulokowanymi w siedzibach poczty. Tymczasem Bank Pocztowy stara się "odmłodzić" swój wizerunek.
Od sierpnia Google Pay działa w Banku Pocztowym i EnveloBanku. To umożliwia klientom bezpieczne i wygodne płacenie telefonem. Jeśli smartfon ma moduł NFC, można nim płacić zbliżeniowo wszędzie tam, gdzie są terminale przyjmujące płatności zbliżeniowe. Nie trzeba nosić ze sobą fizycznej karty, a przed zapłaceniem trzeba odblokować telefon. To daje dodatkową warstwę zabezpieczeń.
Inną ciekawą cyfrową opcją jest e-awizo, wprowadzone w październiku. Dzięki temu informacje o oczekującej przesyłce klienci otrzymują z pomocą SMS-owego e-Awizo. Natomiast mogą także zgłosić prośbę o dostarczenie listów poleconych bezpośrednio do ich skrzynki na listy.
- Poczta Polska staje się coraz bardziej cyfrowa. Fakt, że jesteśmy większościowym akcjonariuszem Banku Pocztowego pozwala nam szukać synergii, dzięki której możemy rozszerzać ofertę bankową o innowacyjne rozwiązania usług pocztowych w nowoczesnej odsłonie – mówił wówczas Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.