Pierwszy komercyjny silnik elektryczny do samolotów

Wygląda na to, że niebawem niebo nad nami zapełni się mniejszymi i większymi samolotami z napędem elektrycznym. W każdym razie silnik opracowany przez Siemensa zdecydowanie zasługuje na uwagę.

Pierwszy komercyjny silnik elektryczny do samolotów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Już pierwsza informacja ścina z nóg – opracowany przez Siemensa silnik oferuje 5-krotnie wyższą moc w porównaniu do podobnego silnika z napędem spalinowym. Przygotowano go specjalnie z myślą o lekkich samolotach (masa startowa do 2 ton). Silnik oferuje 26. kW przy zaledwie 50 kilogramach własnej wagi, więc stosunek mocy do wagi pobił wszelkie rekordy.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Jak deklaruje producent, reszta to właściwie kwestia skali –. stworzenie większych silników dla większych samolotów nie stanowi żadnego problemu. Uważa się nawet, że – ze względu na świetny stosunek masy do mocy – tego typu silniki zastąpią nawet silniki odrzutowe w długodystansowych samolotach pasażerskich. Siemens podkreśla przy tym, że jego silnik opracowany został specjalnie pod kątem zastosowań lotniczych. Stąd niezwykle lekka waga i maksymalna wydajność osiągana przy zaledwie 2500 obrotów na minutę, pozwalająca na prostszą budowę układu przenoszenia napędu.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (35)