PayPal ugiął się pod krytyką klientów - zmienia sposób płatności

PayPal ugiął się pod krytyką klientów - zmienia sposób płatności01.06.2016 13:19
PayPal ugiął się pod krytyką klientów - zmienia sposób płatności
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Niedawno PayPal zmienił sposób, w który polscy klienci mogli zasilać swoje konto. Wymagał on przekazania zewnętrznej firmie poufnych danych logowania do swojego konta w banku. Jak łatwo się domyślić spotkało się to z ogromną krytyką klientów. Na szczęście firma postanowiła wysłuchać krytycznych uwag i w pierwszych dniach czerwca zmieni sposób zasilania konta.

Rozwiązanie będzie opierać się na technologii pay-by-link w partnerstwie z Dotpay. Aby doładować konto PayPal, użytkownik będzie musiał podać dane do logowania do bankowości internetowej tylko na bezpiecznej stronie własnego banku. Będzie to wyglądało tak, jak w przypadku sklepów internetowych, które przekierowują nas na strony banków w celu dokonania błyskawicznej płatności. Odbywać się to będzie na zasadzie analogicznej do usług bankowych np. mTransfer, Płacę z Inteligo, Przelew 2. itp.
W przesłanym do nas oświadczeniu możemy przeczytać:

„W związku z opiniami napływającymi od naszych użytkowników z Polski, przez ostatnie tygodnie ciężko pracowaliśmy z Trustly, aby udostępnić opcję doładowania, która odpowie na pytania stawiane przez użytkowników. Nowa opcja doładowania błyskawicznego zostanie wprowadzona w tym tygodniu i będzie opierać się na procedurze pay-by-link za pośrednictwem Trustly w partnerstwie z Dotpay. Aby doładować błyskawicznie konto PayPal, użytkownik będzie musiał podać dane do logowania do bankowości internetowej tylko na bezpiecznej stronie własnego banku. (…) Przepraszamy za wszelkie wątpliwości naszych użytkowników, które wywołała poprzednia zmiana i mamy nadzieję, że nasi użytkownicy będą zadowoleni z nowo wprowadzonej opcji błyskawicznego doładowania”.

Po raz kolejny okazało się, że konsumenci mogą wywrzeć wpływ nawet na tak duże firmy jak PayPal. Cieszymy się ze zmiany decyzji, jednak nadal ganimy firmę za to, że chciała uzyskać poufne dane klientów, co w czasach coraz powszechniejszej cyberprzestępczości było posunięciem kuriozalnym. Każdy bank przestrzega, aby nikomu nie ujawniać swoich danych logowania.

jb

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)