Nowe zdjęcia z powierzchni asteroidy Ryugu. Skalisty i surowy klimat z kosmosu

Nowe zdjęcia z powierzchni asteroidy Ryugu. Skalisty i surowy klimat z kosmosu

Nowe zdjęcia z powierzchni asteroidy Ryugu. Skalisty i surowy klimat z kosmosu
Źródło zdjęć: © JAXA
Arkadiusz Stando
27.09.2018 15:38, aktualizacja: 28.09.2018 09:12

21 września 2018 roku odbyło się historyczne lądowanie dwóch łazików na asteroidzie Ryugu. Kilka dni temu dostarczyły pierwsze zdjęcia z jej powierzchni. JAXA opublikowała kolejne obrazy z kosmosu.

Japońska Agencja Kosmiczna (JAXA) opublikowała nowe zdjęcia z asteroidy Ryugu. Obrazy przesłane przez łaziki zostały wykonane 23 września. JAXA opublikowała je za pomocą portalu społecznościowego Twitter.

© JAXA

Nowe zdjęcia ujawniają surowy, mroczny krajobraz przedstawiony na asteroidzie. W pełni autonomiczne łaziki 1A oraz 1B, które zostały wysłane ze "statku matka" - Hayabusa 2, poruszają się po asteroidzie i robią zdjęcia. Ich sposób przemieszczania się jest dosyć specyficzny. Wykorzystują grawitację asteroidy lekko podskakując.

© JAXA

Formalnie zwana jako 162173 Ryugu asteroida należy do typowych obiektów skalistych. Pochodzi z planetoid grupy Apollo. Okrąża Słońce w ciągu 1 roku i 109 dni, w średniej odległości 1,19 au (119 proc. odległości Ziemi od Słońca). Szczególną cechą obiektu jest jej rozmiar - Ryugu ma aż 900 metrów szerokości.