Nowa wersja barometru konsumenckiego Google

Nowa wersja barometru konsumenckiego Google23.07.2012 14:07
Nowa wersja barometru konsumenckiego Google

Consumer Barometer to darmowa usługa Google, które pozwala poznać i porównać informacje na temat korzystania z internetu i zwyczajów konsumenckich online w 39 krajach i 36 kategoriach produktowych. Narzędzie jest wspólną inicjatywą IAB Europe, TNS i Google, pierwszy raz zostało zaprezentowane w 2010 r.

Nowa wersja narzędzia zawiera aktualne dane z 201. r. oraz wygodny interfejs, który pozwala porównywać je na wiele sposobów. Korzystając z narzędzia można zrozumieć jak konsumenci korzystają z internetu, dowiadują się o produktach i kupują produkty z różnych kategorii.

Dzięki narzędziu można dowiedzieć się między innymi jak konsumenci korzystają z internetu w 3. krajach. Otrzymamy dane, z których wynika, iż jeśli chodzi o użycie smarfonów, w Polsce korzysta z nich 15% populacji, w Czechach 17%, a w Danii aż 45%. Dowiemy się także, że największy procent osób mających dostęp do internetu jest w Norwegii: tam aż 97% populacji ma dostęp do sieci, w czołówce jest też Nowa Zelandia (96%) i Holandia (92%). Polska jest w środku stawki (77%). Spośród badanych krajów najmniej osób ma dostęp do sieci w Egipcie (28%). Narzędzie pozwala też porównywać dane między kontynentami. Najwięcej użytkowników tabletów - 15% populacji - jest w Oceanii, na drugim miejscu jest Azja, a na trzecim Ameryka Północna, Europa znajduje się na czwartym miejscu z udziałem 7%.

Barometr Google pozwala też odpowiedzieć na inne pytania, np. w jaki sposób konsumenci kupują przez internet? Okazuje się, że największym rynkiem sprzedaży online jest Wielka Brytania, tam aż 39. populacji kupuje online, w czołówce są też Holandia (37%) i Dania (36%). Bardzo wysoko są również Czechy (33%). W Polsce z zakupów online korzysta 23% populacji, to jednak więcej niż w Belgii (18%) i we Włoszech (15%).

Narzędzie udostępnia wiele więcej ciekawych danych. Więcej na stronach http://www.consumerbarometer.com/

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)