Nowa pasja Polaków - nagrania z kamer wyczynowych. Jakie wybieramy najczęściej?
Rynek tradycyjnych kamer wideo wyraźnie się zmniejszył od czasu pojawienia się smartfonów. Mimo wszechobecnych tabletów i lustrzanek z opcją filmowania pojawiające się wciąż nowe technologie w rodzaju Full HD czy 4K sprawiają, że kamery wideo dalej się sprzedają. Po jakie modele najchętniej zatem sięgają Polacy?
28.04.2015 15:37
Jak wynika z raportu sklepu Agito pierwszy kwartał 2015 roku wykazał aż 60-procentowy wzrost sprzedaży kamer wideo w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym, a przecież sezon wakacyjny dopiero przed nami. Z czego zatem wynika tak nagły wzrost popularności tego sprzętu?
Polacy zaczęli coraz bardziej doceniać kamery sportowe, które cechują się solidnością wykonania i wodoodpornością. Modele GoPro i ekspansja YouTube'a oraz innych portali społeczościowych sprawiły, że chętnie nagrywamy swoje wyczyny kaskaderskie i dzielimy się nimi ze znajomymi. Ta właśnie marka posiada aż 43-procentowy udział w rynku kamer wideo.
Warto też zauważyć, że do pierwszej trójki najchętniej kupowanych kamer trafił Samsung HMX F90WP, który jest równocześnie jedną z najtańszych kamer oferowanych przez Agito. Jej zaletą jest przede wszystkim możliwość bezpośredniego wysłania filmu na YouTube. Najdroższą kamerą z zestawienia jest zaś Panasonic HC-X920EP-K, który za cenę 3139 złotych umożliwia nagranie obrazu w rozdzielczości Full HD oraz w trybie High Speed (od 100 do 500 kl/s). Dodatkowo dzięki łączności Wi-Fi nagrany materiał możemy od razu obejrzeć na tablecie, co znacznie poprawia komfort pracy.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: James Bond gardzi smartfonami Sony