Niezwykłe znalezisko. Odkryli okazy nieznane nauce

Niezwykłe znalezisko. Odkryli okazy nieznane nauce

Niezwykłe znalezisko. Odkryli okazy nieznane nauce
Źródło zdjęć: © Science
Grzegorz Burtan
26.03.2019 16:13, aktualizacja: 27.03.2019 10:20

Niesamowite wieści z południowych Chin. Naukowcy natrafili na około 30 tysięcy skamielin sprzed ponad pół miliarda lat. Są wśród nich gatunki, które wcześniej były całkowicie nieznane nauce.

Znalezisko skrywało się w łupkach nieopodal rzeki Danshui. Poszukiwania przeprowadzili naukowcy z Northwest University i Guizhou University. Skamieliny to głównie organizmy morskie, które po śmierci trafiły do mułu. Gdy ten stwardniał, ich pozostałości zachowały się na tyle, by można było je odnaleźć.

Szacuje się, że wiek tych skamielin to 518 milionów lat. Wśród znalezisk są glony, gąbki, meduzy i ukwiały.

- Jakość skamielin jest oszałamiająca. Gdyby wysłać podróżnika w czasie do okresu kambryjskiego uzbrojonego w kamerę i aparat rentgenowski, obrazy, z którymi wróciłby, byłyby niczym w porównaniu z tymi skamieniałościami, w których zachowały się szczegóły drobniejsze niż ludzki włos – powiedział cytowany przez Dziennik Naukowy Martin Smith, paleontolog z Durham University.