ycipk-2emqrm

NASA odnalazła drugą Ziemię. Przełomowe odkrycie może zmienić przyszłość ludzkości

Naukowcy od dawna poszukiwali planety, która swoimi warunkami najbardziej przypomina Ziemię. Nowa technologia pozwoliła na osiągnięcie upragnionego sukcesu i znalezienie miejsca, które wzbudza zachwyt i zainteresowanie badaczy z całego świata.
(Shutterstock.com, Fot: AlexSeele)
ycipk-2emqrm

NASA posługuje się teleskopem TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), dzięki któremu możliwe jest obserwowanie przestrzeni kosmicznej i poszukiwanie egzoplanet, czyli miejsc podobnych do Ziemi i przyjaznych dla życia.

Jedno z najnowszych odkryć NASA stanowi planeta o umownej nazwie GJ 357d. Według naukowców jest ona co najmniej dwa razy większa od Ziemi i panują na niej warunki sprzyjające występowaniu wody stanie ciekłym.

Druga Ziemia znajduje się w gwiazdozbiorze Hydry około 31 lat świetlnych do naszej planety. Naukowcy z NASA przypuszczają, że może być nawet 6 razy cięższa, a na jej powierzchni występuje gęsta atmosfera.

Nowa Ziemia

Lisa Kaltenegger kierująca zespołem poszukującym egzoplanet przyznała – To pierwsza w historii ludzkości egzoplaneta, która może stać się schronieniem dla człowieka.

Zanim planeta GJ 357d przekształci się w oficjalną drugą Ziemię, konieczne jest jej dokładne zbadanie. W tym celu naukowcy muszą wykorzystać bardziej zaawansowany sprzęt.

Teleskopy następnej generacji będą prawdopodobnie dostępne w 2025 roku. Do tego czasu trudno jednoznacznie określić, czy na GJ 357d rozwinie się życie.