Trwa ładowanie...
d21ue33

NASA odnalazła drugą Ziemię. Przełomowe odkrycie może zmienić przyszłość ludzkości

Naukowcy od dawna poszukiwali planety, która swoimi warunkami najbardziej przypomina Ziemię. Nowa technologia pozwoliła na osiągnięcie upragnionego sukcesu i znalezienie miejsca, które wzbudza zachwyt i zainteresowanie badaczy z całego świata.
(Shutterstock.com, Fot: AlexSeele)
d21ue33

NASA posługuje się teleskopem TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), dzięki któremu możliwe jest obserwowanie przestrzeni kosmicznej i poszukiwanie egzoplanet, czyli miejsc podobnych do Ziemi i przyjaznych dla życia.

Jedno z najnowszych odkryć NASA stanowi planeta o umownej nazwie GJ 357d. Według naukowców jest ona co najmniej dwa razy większa od Ziemi i panują na niej warunki sprzyjające występowaniu wody stanie ciekłym.

Druga Ziemia znajduje się w gwiazdozbiorze Hydry około 31 lat świetlnych do naszej planety. Naukowcy z NASA przypuszczają, że może być nawet 6 razy cięższa, a na jej powierzchni występuje gęsta atmosfera.

Nowa Ziemia

Lisa Kaltenegger kierująca zespołem poszukującym egzoplanet przyznała – To pierwsza w historii ludzkości egzoplaneta, która może stać się schronieniem dla człowieka.

Zanim planeta GJ 357d przekształci się w oficjalną drugą Ziemię, konieczne jest jej dokładne zbadanie. W tym celu naukowcy muszą wykorzystać bardziej zaawansowany sprzęt.

Teleskopy następnej generacji będą prawdopodobnie dostępne w 2025 roku. Do tego czasu trudno jednoznacznie określić, czy na GJ 357d rozwinie się życie.