MWC 2016: Tak reagują na wirtualną rzeczywistość. To trzeba zobaczyć - Samsung Gear VR

MWC 2016: Tak reagują na wirtualną rzeczywistość. To trzeba zobaczyć - Samsung Gear VR
Źródło zdjęć: © Sebastian Kupski, Wirtualna Polska

24.02.2016 11:35, aktual.: 27.12.2016 14:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zakładasz na głowę hełm wirtualnej rzeczywistości. Co się dzieje? Zobacz, jak na przejażdżkę kolejką górską w wydaniu VE (virtual reality) reagowali uczestnicy targów MWC 2016 w Barcelonie. Wasza reakcja byłaby podobna?

Zakładasz na głowę hełm wirtualnej rzeczywistości. Co się dzieje? Zobacz, jak na przejażdżkę kolejką górską w wydaniu VR (virtual reality) reagowali uczestnicy targów MWC 2016 w Barcelonie. Wasza reakcja byłaby podobna?

Kino 4D, żadnego ekranu, w pełni oświetlona sala, grupka ludzi z dziwnymi urządzeniami na głowach. Tak wyglądało kino 4D, które przygotował Samsung. Zamiast ekranu każdy z widzów miał na głowie gogle wirtualnej rzeczywistości Gear VR, czyli własny ekran tuż przed oczami. Możliwość oglądania w 360 stopniach tego, co się dzieje wokół, w parze z ruchomymi fotelami, które urealniają doznania, jakie dostarcza wirtualna rzeczywistość, to naprawdę _ coś _.

Zaletą VR jest to, że jeszcze chyba nie do końca odkryto ilość potencjalnych zastosowań. To, co widzieliście na filmie powyżej, to tylko jedno z nich, stanowiące ułamek możliwości VR. Po założeniu hełmu, w mgnieniu oka przestajemy myśleć o tym, że mamy na głowie gogle - doznania dostarczane przez tego typu sprzęt są tak realistyczne, że zapominamy o otaczającym nas świecie. Zabawa, jaką zaserwował Samsung, była o tyle ciekawa, że demonstracja dotyczyła grupy osób, a nie jednostki. Świadomość tego, że obok siedzi kilkanaście osób, które przeżywają i widzą to samo jeszcze bardziej podgrzewa atmosferę.

Producenci i deweloperzy usilnie starają się przekonać, że VR to przyszłość. I w dużej mierze mają rację. Styczniowe targi CES 201. w Las Vegas był zdominowane przez wirtualną rzeczywistość, dominowała ona także podczas MWC 2016. Stoisko Samsunga pod tym względem nie zawiodło i chociaż dostosowanie treści 360 do "zachcianek" potencjalnych odbiorców (gry, filmy itp.) zajmie jeszcze trochę czasu, to już możemy być pewni, że VR to nie bajka, to (wirtualna) rzeczywistość.

Zobacz także: Mobile World Congress 2017 - najważniejsze informacje

_ Z Barcelony: Sebastian Kupski _

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także