MWC 2016: Tak reagują na wirtualną rzeczywistość. To trzeba zobaczyć - Samsung Gear VR

MWC 2016: Tak reagują na wirtualną rzeczywistość. To trzeba zobaczyć - Samsung Gear VR

MWC 2016: Tak reagują na wirtualną rzeczywistość. To trzeba zobaczyć - Samsung Gear VR
Źródło zdjęć: © Sebastian Kupski, Wirtualna Polska
24.02.2016 11:35, aktualizacja: 27.12.2016 14:16

Zakładasz na głowę hełm wirtualnej rzeczywistości. Co się dzieje? Zobacz, jak na przejażdżkę kolejką górską w wydaniu VE (virtual reality) reagowali uczestnicy targów MWC 2016 w Barcelonie. Wasza reakcja byłaby podobna?

Zakładasz na głowę hełm wirtualnej rzeczywistości. Co się dzieje? Zobacz, jak na przejażdżkę kolejką górską w wydaniu VR (virtual reality) reagowali uczestnicy targów MWC 2016 w Barcelonie. Wasza reakcja byłaby podobna?

Kino 4D, żadnego ekranu, w pełni oświetlona sala, grupka ludzi z dziwnymi urządzeniami na głowach. Tak wyglądało kino 4D, które przygotował Samsung. Zamiast ekranu każdy z widzów miał na głowie gogle wirtualnej rzeczywistości Gear VR, czyli własny ekran tuż przed oczami. Możliwość oglądania w 360 stopniach tego, co się dzieje wokół, w parze z ruchomymi fotelami, które urealniają doznania, jakie dostarcza wirtualna rzeczywistość, to naprawdę _ coś _.

Zaletą VR jest to, że jeszcze chyba nie do końca odkryto ilość potencjalnych zastosowań. To, co widzieliście na filmie powyżej, to tylko jedno z nich, stanowiące ułamek możliwości VR. Po założeniu hełmu, w mgnieniu oka przestajemy myśleć o tym, że mamy na głowie gogle - doznania dostarczane przez tego typu sprzęt są tak realistyczne, że zapominamy o otaczającym nas świecie. Zabawa, jaką zaserwował Samsung, była o tyle ciekawa, że demonstracja dotyczyła grupy osób, a nie jednostki. Świadomość tego, że obok siedzi kilkanaście osób, które przeżywają i widzą to samo jeszcze bardziej podgrzewa atmosferę.

Producenci i deweloperzy usilnie starają się przekonać, że VR to przyszłość. I w dużej mierze mają rację. Styczniowe targi CES 201. w Las Vegas był zdominowane przez wirtualną rzeczywistość, dominowała ona także podczas MWC 2016. Stoisko Samsunga pod tym względem nie zawiodło i chociaż dostosowanie treści 360 do "zachcianek" potencjalnych odbiorców (gry, filmy itp.) zajmie jeszcze trochę czasu, to już możemy być pewni, że VR to nie bajka, to (wirtualna) rzeczywistość.

Zobacz także: Mobile World Congress 2017 - najważniejsze informacje

_ Z Barcelony: Sebastian Kupski _

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)