MS Office 2003 znika z rynku

Eric Lingman, jeden z menedżerów Microsoftu, poinformował w firmowym blogu, że z końcem czerwca koncern z Redmond przestanie dostarczać producentom komputerów pakiet MS Office 2003 w wersji OEM. Od lipca na nowych komputerach instalowana będzie już tylko najnowsza wersja zestawu aplikacji biurowych - Office 2007.

MS Office 2003 znika z rynku
Źródło zdjęć: © MS

20.06.2007 | aktual.: 20.06.2007 14:57

Oznacza to, że firmy, które nie posiadają zapasów MS Office 2003 OEM już wkrótce nie będą mogły zamawiać tego wydania pakietu - dostępny będzie dla nich jedynie MS Office 2007.

Zdaniem obserwatorów rynku, podjęcie takiej decyzji w zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek nowej wersji MS Office świadczy o tym, że Microsoftowi bardzo zależy na sukcesie najnowszej wersji pakietu biurowego. Warto wspomnieć, iż przedstawiciele koncernu wielokrotnie zapewniali, iż MS Office 2007 jest optymalnym pakietem biurowym dla systemu Windows Vista ( ze względu na innowacje zastosowane w obydwu tych produktach ) - dlatego koncern zamierza zadbać o to, by to właśnie ta wersja pakietu sprzedawana była wraz z nowymi komputerami.

Od lipca osoby, chcące kupić MS Office 2003, będą musiały szukać w sklepach wersji box tego oprogramowania ( aczkolwiek należy się spodziewać, że już wkrótce i ona będzie wycofywana ). W lepszej sytuacji będą klienci biznesowi Microsoftu - umowy z nimi przewidują możliwość downgrade'u z MS Office 2007 do wersji 2003.

Więcej informacji znaleźć można w blogu Microsoft Small Business Channel Community - http://blogs.msdn.com/mssmallbiz/archive/2007/06/18/3384613.aspx.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Komentarze (0)