Motorola tnie wydatki na lobbing
W I kwartale 2010 roku Motorola wydała na lobbing 850 tys. dolarów - wynika z opublikowanego właśnie raportu. Sumę tę przeznaczono na przekonanie odpowiednich organów rządu amerykańskiego do wydania korzystnych rozporządzeń m.in. w sprawie podatków od telefonów komórkowych oraz reformy służby zdrowia.
Oznacza to, że wydatki Motoroli na lobbing spadły w porównaniu z poprzednimi okresami. W I kwartale 2009 roku ten amerykański koncern przeznaczył na lobbing 1,47 mln, natomiast w IV - 1,07 mln dolarów.
Oprócz tego, Motorola starała się wpłynąć na korzystne dla siebie decyzje rządu w sprawie pomocy na odbudowę Haiti po trzęsieniu ziemi w styczniu, import złóż z terenów objętych wojnami, a także przetargów na unowocześnienie łączności radiowej policji i wojska.
W tych sprawach lobbiści Motoroli tylko w I kwartale 2010 roku dotarli do pracowników i urzędników Kongresu, Departamentu Sprawiedliwości, Departamentu Bezpieczeństwa Krajowego oraz Ministerstwa Transportu.