Mobilne usługi lokalizacyjne zyskują na popularności

Mobilne usługi lokalizacyjne zyskują na popularności

Mobilne usługi lokalizacyjne zyskują na popularności
23.07.2009 11:00, aktualizacja: 23.07.2009 11:45

Wartość rynku mobilnych usług lokalizacyjnych (LBS - Location Based Services) w porównaniu do minionego roku wzrośnie ponad dwukrotnie - przewidują analitycy Gartnera. W 2009 r. na świecie będzie blisko 96 mln użytkowników mobilnych usług lokalizacyjnych.

W zaskakująco szybkim tempie wzrasta popularność mobilnych usług lokalizacyjnych (LBS - Location Based Services) ułatwiających orientację w terenie i szybkie znalezienie poszukiwanych miejsc lub atrakcji turystycznych. Są one wykorzystywane przede wszystkim w sektorze biznesowym oraz wśród pracowników mobilnych (przedstawicieli handlowych, kierowców)
, aczkolwiek nie bez znaczenia jest użyteczność LBS w życiu codziennym (np. znalezienie najbliższego bankomatu), nie wspominając o mobilnych społecznościach (i serwisach typu Belisio) pozwalających na "namierzenie" kogoś ze swej listy znajomych.

Firma badawcza Gartner w raporcie pt."Dataquest insight: consumer location-based services, subscribers and revenue forecast, 2007-2013. przewiduje, że liczba użytkowników mobilnych usług lokalizacyjnych sięgnie w bieżącym roku 95,7 mln osób (dla porównania w roku 2008 było ich 41 mln). Niewątpliwie ten wzrost zawdzięczać należy szerokiej ofercie telefonów obsługujących GPS, iPhonów i tanich (lub bezpłatnych) aplikacji obsługujących LBS, a także malejącym opłatom u operatorów.

Wraz ze wzrostem popularności usługi rosną oczywiście zyski firm specjalizujących się w tym obszarze. Wartość rynku LBS - wg prognoz analityków Gartner - wyniesie w 200. r. 2,2 mld USD, ponad dwa razy więcej niż w minionym roku. Największy udział będzie mieć Ameryka Północna (713,7 mln USD), region Azji i Pacyfiku (607,4 mln USD), a także Japonia (524,7 mln USD) oraz Europa Zachodnia (303,5 mln USD).

Obecnie ok 10-15. użytkowników usług LBS w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej korzysta z usług bezpłatnych. Przewiduje się, że wzrost zainteresowania takimi usługami do 40-50% w 2013 r.
Źródło: http://www.emarketer.com

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)