Mobilna reklama 27-krotnie skuteczniejsza od internetowej

Czeski oddział sieci T-Mobile zakończył pilotażowy program marketingowy, którego celem było zbadanie skuteczności reklamy mobilnej. Z opublikowanych danych wynika, że jest ona bez porównania bardziej skuteczna od tradycyjnych kampanii reklamowych prowadzonych obecnie w Internecie.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Według opublikowanych danych, średnia skuteczność reklamy mobilnej (SMS-y i MMS-y) była ponad 27-krotnie większa od tradycyjnej reklamy internetowej, wykorzystującej popularne banery. Odpowiedź na mobilną reklamę wyniosła 2,72%, co jest wynikiem znacznie lepszym od średniej wartości dla czeskiego rynku reklamy internetowej, która oscyluje w okolicach 0,1%. Rozpiętość wyników była bardzo duża i mieściła się w granicach od 0,2. do 11,78%.

Jak zauważył Michal Nemec, odpowiedzialny za przeprowadzenie badania, reklama mobilna jest obecnie bardzo rzadko wykorzystywana, mimo swojego ogromnego potencjału. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy jest ona mocno spersonalizowana co oznacza, że mężczyznom nie będą oferowane niektóre kosmetyki, np. szminki, a kobietom - narzędzia do majsterkowania. Dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo skierowania reklamy danego produktu do odpowiedniego odbiorcy, a dzięki zastosowanemu medium - szybszej odpowiedzi na taki przekaz.

Przedstawiciel jednej z firm biorących udział w kampanii stwierdził, że aby reklama mobilna była skuteczna musi się ona charakteryzować trzema podstawowymi cechami: odpowiednią formą, jasnością przekazu oraz atrakcyjnością.

W programie wzięło udział 2. reklamodawców, którzy do grupy liczącej 3133 badanych skierowali 32 kampanie reklamowe. Odbiorcy, w zamian za udział w projekcie, otrzymywali bezpłatne minuty oraz wiadomości tekstowe.

Opierając się na opiniach firm biorących udział w badaniu, T-Mobile rozważa możliwość komercyjnego wprowadzenia do swojej oferty usługi reklamy mobilnej. Mogłoby to nastąpić już w czwartym kwartale b.r.

Wybrane dla Ciebie

Może spowalniać starzenie. Napój z tą substancją zna każdy
Może spowalniać starzenie. Napój z tą substancją zna każdy
Francja modernizuje siły powietrzne. Zamówiła podniebne bestie
Francja modernizuje siły powietrzne. Zamówiła podniebne bestie
Zyska Korea Południowa. USA sprzedadzą im te rakiety za 34 mln dol.
Zyska Korea Południowa. USA sprzedadzą im te rakiety za 34 mln dol.
Pokazał Oriesznika? Tajemniczy model na biurku Łukaszenki
Pokazał Oriesznika? Tajemniczy model na biurku Łukaszenki
AIM-120D-3 AMRAAM dla Polski. Pociski przeznaczone dla F-35
AIM-120D-3 AMRAAM dla Polski. Pociski przeznaczone dla F-35
Nowy front Putina. Rosja pomaga Chinom przygotować inwazję na Tajwan
Nowy front Putina. Rosja pomaga Chinom przygotować inwazję na Tajwan
"Zadzwoniło do domu". Polski instrument GLOWS na pokładzie misji NASA
"Zadzwoniło do domu". Polski instrument GLOWS na pokładzie misji NASA
TechNielogicznie #1. Czy misja Ignis była stratą pieniędzy?
TechNielogicznie #1. Czy misja Ignis była stratą pieniędzy?
Gigant dla sąsiada Polski. Takiego samolotu jeszcze nie mieli
Gigant dla sąsiada Polski. Takiego samolotu jeszcze nie mieli
Zniknęło całkowicie 6,2 mln lat temu. Wciąż jest na mapie
Zniknęło całkowicie 6,2 mln lat temu. Wciąż jest na mapie
"Okropna spółka". Znany analityk prawie wypowiedział wojnę Sony
"Okropna spółka". Znany analityk prawie wypowiedział wojnę Sony
Rybacy znaleźli podwodnego drona. Miał 3,5 metra długości
Rybacy znaleźli podwodnego drona. Miał 3,5 metra długości