Mobilna reklama 27‑krotnie skuteczniejsza od internetowej
Czeski oddział sieci T-Mobile zakończył pilotażowy program marketingowy, którego celem było zbadanie skuteczności reklamy mobilnej. Z opublikowanych danych wynika, że jest ona bez porównania bardziej skuteczna od tradycyjnych kampanii reklamowych prowadzonych obecnie w Internecie.
Według opublikowanych danych, średnia skuteczność reklamy mobilnej (SMS-y i MMS-y) była ponad 27-krotnie większa od tradycyjnej reklamy internetowej, wykorzystującej popularne banery. Odpowiedź na mobilną reklamę wyniosła 2,72%, co jest wynikiem znacznie lepszym od średniej wartości dla czeskiego rynku reklamy internetowej, która oscyluje w okolicach 0,1%. Rozpiętość wyników była bardzo duża i mieściła się w granicach od 0,2. do 11,78%.
Jak zauważył Michal Nemec, odpowiedzialny za przeprowadzenie badania, reklama mobilna jest obecnie bardzo rzadko wykorzystywana, mimo swojego ogromnego potencjału. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy jest ona mocno spersonalizowana co oznacza, że mężczyznom nie będą oferowane niektóre kosmetyki, np. szminki, a kobietom - narzędzia do majsterkowania. Dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo skierowania reklamy danego produktu do odpowiedniego odbiorcy, a dzięki zastosowanemu medium - szybszej odpowiedzi na taki przekaz.
Przedstawiciel jednej z firm biorących udział w kampanii stwierdził, że aby reklama mobilna była skuteczna musi się ona charakteryzować trzema podstawowymi cechami: odpowiednią formą, jasnością przekazu oraz atrakcyjnością.
W programie wzięło udział 2. reklamodawców, którzy do grupy liczącej 3133 badanych skierowali 32 kampanie reklamowe. Odbiorcy, w zamian za udział w projekcie, otrzymywali bezpłatne minuty oraz wiadomości tekstowe.
Opierając się na opiniach firm biorących udział w badaniu, T-Mobile rozważa możliwość komercyjnego wprowadzenia do swojej oferty usługi reklamy mobilnej. Mogłoby to nastąpić już w czwartym kwartale b.r.