Microsoft wyskoczy na ludzi z telewizora. Niemalże dosłownie

Microsoft będzie emitować reklamę telewizyjną, ale tym razem nie Windowsa, pakietu Office czy konsoli Xbox. Firma z Redmond zamierza nowym spotem promować narzędzie do współpracy zespołowej - Microsoft Teams.

Microsoft wyskoczy na ludzi z telewizora. Niemalże dosłownie
Źródło zdjęć: © Youtube.com | Microsoft
Piotr Urbaniak

Microsoft Teams to de facto komunikator, wyposażony jednak w szereg narzędzi ułatwiających pracę. Pozwala prowadzić m.in. rozmowy grupowe z podziałem na wątki i wideokonferencje, również za pośrednictwem urządzeń przenośnych i systemu Skype Room. Ponadto, oferuje możliwość synchronizacji z pakietem Office 365 i dość rozbudowany moduł wymiany plików.

Na rynku konkuruje z aplikacją Slack, które przez wiele lat była wiodącym rozwiązaniem tego rodzaju. Niemniej w minionym roku Microsoft Teams wreszcie wyprzedził swojego rywala pod względem liczby aktywnych użytkowników.

Według oficjalnych informacji, obecnie z Microsoft Teams korzysta 20 mln dziennie, w odniesieniu do 12 mln notowanych przez Slack.

Jak widać, producent nie chce na tym poprzestawać, wychodząc do użytkowników z telewizyjną kampanią reklamową. Spot ma być emitowany począwszy od najbliższej niedzieli. Najpierw w Stanach Zjednoczonych, a następnie w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. W tej chwili nie wiadomo, czy trafi również do Polski, ale jakby co - fani Microsoftu mogą się zapoznać z tym materiałem na YouTube.

Abstrahując od samej reklamy, trzeba przyznać, że jest to sytuacja warta odnotowania. Twórcy oprogramowania rzadko kiedy decydują się na reklamę telewizyjną, zadowalając głównie działaniami promocyjnymi w internecie. Tymczasem Microsoft takie ryzyko podejmuje, i to w dodatku wobec programu o biznesowej charakterystyce. Ciekawy precedens.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)