"Microsoft, sprzedaj wreszcie tego Binga!"

"Microsoft, sprzedaj wreszcie tego Binga!"
Źródło zdjęć: © Microsoft

26.07.2011 15:18, aktual.: 03.08.2011 13:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wyszukiwarka Bing jest już niemłoda na rynku, a mimo to wciąż nie potrafi odebrać rynku Google’owi. Zdaniem analityków, najwyższy czas pogodzić się z porażką i Binga sprzedać.

Obraz
© (fot. Microsoft)

Robert Cyran i Martin Hutchinson argumentują swoją radę gigantycznymi stratami, jakie generuje Bing. W ostatnim kwartale fiskalnym Bing kosztował Microsoft w końcowym rozliczeniu 2,6 miliarda dolarów!

- Reklamodawcy nie chcą monopolisty w wyszukiwarkach, co powinno zapewnić dochody Bingowi w przyszłości. Google z kolei może być sparaliżowane coraz większą ilością procesów antymonopolowych na całym świecie. Ale Bing jest warty dużo tylko dla kupca, który jest w stanie ściągnąć do niego użytkowników –. komentują analitycy.

Cyran i Hutchinson uważają, że najlepiej na kupnie Binga wyszedłby Facebook, który już teraz go wykorzystuje i wymienia z nim dane. –. To mogłoby być ciekawe: kupno witryny, zatrzymywanie ruchu u siebie i wykorzystywanie swoich i jego danych, by oferować bardziej trafne wyniki wyszukiwania ­ piszą analitycy. Swoją analizę puentują spostrzeżeniem, że pozbycie się Binga zwiększyłoby zyski Microsoftu o dziesięć procent.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Google krytykuje pakiet Office 365"