Lidl wprowadza warzywa bez opakowań. Zamiast plastiku - "tatuaż"
Od początku grudnia w sklepach sieci Lidl pojawiają się pierwsze warzywa BIO, które nie są pakowane w plastikowe opakowania. Mają jednak nietypowe specjalne oznaczenia, dzięki którym można odróżnić je od "zwykłych" warzyw.
03.12.2019 09:28
Plastikowe opakowania to wciąż zmora polskich sieci. Co z tego, że kupujemy warzywa lub owoce od "BIO dostawcy", skoro i tak zapakowane są w szkodzące środowisku tworzywo. Lidl znalazł sposób na ten problem.
Jak informuje "Rzeczpospolita", od początku grudnia na półki sklepów trafiają warzywa BIO oznaczone z wykorzystaniem naturalnego światła. To bezpieczna i nie wpływająca na warzywo metoda. Po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna.
Pierwsze warzywa oznaczane tą metodą to bio dynia piżmowa oraz bio seler. Nie mają opakowań, ale dzięki "tatuażom" można odróżnić je od zwykłych dyń i selerów.
- Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidl Polska.
Pomysł wydaje się dobry, choć można obawiać się, że znajdą się klienci, którzy i tak schowają takie warzywa do foliówki. Bardziej świadome osoby mają jednak alternatywę. To na pewno krok w dobrą stronę, choć można żałować, że jedynie bio warzywa doczekają się specjalnego oznakowania. Ale od czegoś trzeba zacząć.