LG chce zdobyć rynek telewizorami 3D

LG chce zdobyć rynek telewizorami 3D
22.12.2009 15:25
LG chce zdobyć rynek telewizorami 3D

W 2010 roku firma LG Electronics wprowadzi
na globalny rynek telewizory w technologii 3D o przekątnej od 42 do 72 cali. Firma poinformowała o nawiązaniu współpracy z nadawcą telewizyjnym SkyLife (Korea Digital Satellite Broadcasting), dzięki czemu planuje zająć czołową pozycję na rynku telewizji 3D.

Już w sierpniu 200. roku LG wprowadziło na rynek koreański pierwsze telewizory 3D. Planowana globalna sprzedaż 400 000 telewizorów w roku 2010 i kolejnych 3,4 mln sztuk w roku 2011 ma zapewnić firmie pozycję lidera producentów zestawów kin domowych 3D. Telewizory z nowej serii są wyposażone w wąską ramkę, która zapewni odpowiedni efekt obrazu trójwymiarowego. LG prowadzi również prace nad telewizorami „aktywnymi”, które wymagają zastosowania jedynie okularów z aktywną migawką do oglądania treści 3D, jak również modeli „pasywnych”, wyposażonych w filtr ekranowy. W celu zapewnienia optymalnej jakości obrazów trójwymiarowych, LG dodatkowo prowadzi testy technologii korekcji, umożliwiającej automatyczną kontrolę jasności nakładających się elementów. Firma opracowała zestaw układów obsługujący różne typy sygnałów 3D. W nadchodzącym roku technologia 3D firmy LG Electronics zostanie zastosowana także w projektorach o wielkości 150 cali.

288755288868403347

Korea jest jednym z pierwszych krajów, w których LG Electronics wprowadziła swój pierwszy telewizor 3D, a firma SkyLife w październiku br. uruchomiła pierwszą testową transmisję w tej technologii. Kolejna planowana jest już na styczeń 201. roku.

Począwszy od roku 2010, LG skoncentruje się na promowaniu najnowszej technologii w Europie i Ameryce Północnej. W 2011 roku telewizory 3D będą miały swoją premierę na rynkach Ameryki Południowej, Środkowej oraz Azji. Stymulatorem wzrostu popularności telewizji 3D mogą stać się Igrzyska Olimpijskie w Londynie w 2012 roku, które w całości mają być transmitowane w tej technologii.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)