ycipk-3ojaj5

Księżyc. Nowe zdjęcia "tajemniczej substancji". Dostarczył je chiński łazik Yutu-2

Łazik Yutu-2 przesłał nowe zdjęcia niezidentyfikowanej substancji, odkrytej na Księżycu. Dzięki nim, naukowcy z Chińskiej Narodowej Agencji Kosmicznej byli w stanie wyjaśnić jej pochodzenie.
Na Księżycu odkryto dziwną substancję - teraz wiadomo, czym jest
Na Księżycu odkryto dziwną substancję - teraz wiadomo, czym jest (CSNA)
ycipk-3ojaj5

3 stycznia 2019 roku chiński lądownik Chang'e 4 wylądował w regionie krateru Von Kármána. Chińczycy nieprzypadkowo wybrali to miejsce. W niektórych kraterach regionu Atiken znajduje się zamarznięta woda. Jak zdołał zaobserwować łazik Yutu-2, na Księżycu można znaleźć jeszcze bardziej zagadkowe substancje.

Odkrycie "tajemniczej substancji" na Księżycu - teraz wiadomo, czym jest

Mniej więcej w połowie sierpnia Chińska Narodowa Agencja Kosmiczna poinformowała o wykryciu niezidentyfikowanej substancji na powierzchni Księżyca. Pierwsze zdjęcia tej materii przesłane przez łazik Yutu-2 były bardzo kiepskiej jakości. Niewiele dało się z nich wywnioskować.

ycipk-3ojaj5

Jednak niedawno Chińska Narodowa Agencja Kosmiczna otrzymała od łazika Yutu-2 zdjęcia w znacznie lepszej rozdzielczości. Po przeanalizowaniu tego, co przedstawiają, badacze zdołali stwierdzić, że widoczna substancja najprawdopodobniej jest stopionym szkliwem. Chińczycy sądzą, że jej powstanie jest wynikiem uderzenia meteorytu o powierzchnię Księżyca.

CSNA

Na nowych zdjęciach z powierzchni Księżyca wyraźnie widać błyszczące fragmenty, które wcześniej uznawano za "żelową substancję". Nie ma pewności, czy faktycznie są pozostałościami po uderzeniu meteorytu i pewnie nie uda się tego udowodnić, dopóki próbki nie zostaną przebadane na Ziemi. To jednak aktualnie najbardziej prawdopodobna teza.