Korzystałeś z Groupona? Jest ważny komunikat – możesz odzyskać pieniądze
Groupon dostosował mechanizm zwrotu pieniędzy za kupon do wymogów prawa, dzięki działaniom UOKiK-u. Klienci serwisu, których dotknęła ta praktyka, mogą teraz odzyskać swoje środki. Niezależnie od tego, czy są one ważne czy już wygasłe.
23.10.2020 | aktual.: 01.03.2022 14:17
UOKiK poinformował o interwencji związanej z serwisem Groupon. Jest to platforma internetowa oferująca kupony zniżkowe czy vouchery na różne produkty i usługi. Według ustaleń UOKiK-u, firma przez rok stosowała w elektronicznym odstąpieniu od umowy domyślnie zaznaczone okienko o treści: "preferuję zwrot środków Groupon, by móc szybciej dokonać zakupu".
Każdy z klientów serwisu, który nie zwrócił na to uwagi, nie był w stanie odzyskać środków w formie pieniężnej. Trafiały one na konto Groupon, gdzie potem mógł je jedynie wykorzystać do zakupu innych voucherów. UOKiK stwierdził, że nie była to praktyka zgodna z prawem. Teraz przedsiębiorstwo zmieniło sposób działania, a osoby poszkodowane mogą odzyskać pieniądze.
"Otrzymaliśmy sygnały od konsumentów w sprawie praktyki zwrotów serwisu Groupon. W przypadku odstąpienia od umowy zwrot środków powinien nastąpić w taki sam sposób, jakiego wcześniej użył kupujący do opłacenia kuponu, chyba że wyraził on zgodę na inną formę" - czytamy w komunikacie na stronie UOKiK.
Interwencja UOKiK w sprawie Groupona - jak odzyskać pieniądze?
Jeśli jesteś klientem serwisu Groupon, przeszukaj swoją skrzynkę mailową. Jak podaje UOKiK, przedsiębiorstwo wysyła wiadomości e-mail do wszystkich użytkowników, których dotyczyła ta praktyka. Będą mogli ubiegać się o zwrot pieniędzy na konto bankowe lub na kartę.
Prezes UOKiK nie nałożył kary na przedsiębiorstwo Groupon. W tym przypadku skończyło się na tzw. wystąpieniu miękkim, czyli zwróceniu się do przedsiębiorcy o zaniechanie stosowania wymienianych praktyk.