Korzystałeś z Groupona? Jest ważny komunikat – możesz odzyskać pieniądze
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Groupon dostosował mechanizm zwrotu pieniędzy za kupon do wymogów prawa, dzięki działaniom UOKiK-u. Klienci serwisu, których dotknęła ta praktyka, mogą teraz odzyskać swoje środki. Niezależnie od tego, czy są one ważne czy już wygasłe.
UOKiK poinformował o interwencji związanej z serwisem Groupon. Jest to platforma internetowa oferująca kupony zniżkowe czy vouchery na różne produkty i usługi. Według ustaleń UOKiK-u, firma przez rok stosowała w elektronicznym odstąpieniu od umowy domyślnie zaznaczone okienko o treści: "preferuję zwrot środków Groupon, by móc szybciej dokonać zakupu".
Każdy z klientów serwisu, który nie zwrócił na to uwagi, nie był w stanie odzyskać środków w formie pieniężnej. Trafiały one na konto Groupon, gdzie potem mógł je jedynie wykorzystać do zakupu innych voucherów. UOKiK stwierdził, że nie była to praktyka zgodna z prawem. Teraz przedsiębiorstwo zmieniło sposób działania, a osoby poszkodowane mogą odzyskać pieniądze.
"Otrzymaliśmy sygnały od konsumentów w sprawie praktyki zwrotów serwisu Groupon. W przypadku odstąpienia od umowy zwrot środków powinien nastąpić w taki sam sposób, jakiego wcześniej użył kupujący do opłacenia kuponu, chyba że wyraził on zgodę na inną formę" - czytamy w komunikacie na stronie UOKiK.
Interwencja UOKiK w sprawie Groupona - jak odzyskać pieniądze?
Jeśli jesteś klientem serwisu Groupon, przeszukaj swoją skrzynkę mailową. Jak podaje UOKiK, przedsiębiorstwo wysyła wiadomości e-mail do wszystkich użytkowników, których dotyczyła ta praktyka. Będą mogli ubiegać się o zwrot pieniędzy na konto bankowe lub na kartę.
Prezes UOKiK nie nałożył kary na przedsiębiorstwo Groupon. W tym przypadku skończyło się na tzw. wystąpieniu miękkim, czyli zwróceniu się do przedsiębiorcy o zaniechanie stosowania wymienianych praktyk.