Komunikacja marketingowa w epoce 3.0, czyli jak marki mogą i powinny przygotować się na nadejście 2030 roku

Mobile marketing, big data, model programmatic, Internet rzeczy czy rozszerzona rzeczywistość – które z tych narzędzi będą najbardziej rozwojowe za 5, 10 czy 15 lat? Czy tradycyjne media odejdą do lamusa? Wbrew skojarzeniom, jakie mogą nasuwać się, myśląc o 2030 roku, świat nie będzie oparty na programowaniu wszystkich i wszystkiego, chociaż technologia zacznie odgrywać w komunikacji marketingowej najważniejszą rolę. Głównym zaś hamulcem technologicznych zmian będzie… człowiek.

Komunikacja marketingowa w epoce 3.0, czyli jak marki mogą i powinny przygotować się na nadejście 2030 roku
1

Mobile marketing, big data, model programmatic, Internet rzeczy czy rozszerzona rzeczywistość – które z tych narzędzi będą najbardziej rozwojowe za 5, 10 czy 15 lat? Czy tradycyjne media odejdą do lamusa? Wbrew skojarzeniom, jakie mogą nasuwać się, myśląc o 2030 roku, świat nie będzie oparty na programowaniu wszystkich i wszystkiego, chociaż technologia zacznie odgrywać w komunikacji marketingowej najważniejszą rolę. Głównym zaś hamulcem technologicznych zmian będzie... człowiek.

Robert Stępowski w książce „Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja” udowadnia, że w przyszłości komunikacja marketingowa będzie coraz trudniejsza. Nie **pojawią się rozwiązania, które za jednym kliknięciem zdobędą dla nas klientów. Przeciwnie, dobór odpowiednich narzędzi będzie wymagał od marketerów dużo większego zaangażowania, analizy i niemal indywidualnego podejścia do każdego klienta. _ Personalizacja to jeden z najważniejszych trendów w komunikacji marketingowej najbliższych lat. To pojedynczy człowiek, a nie grupa będzie celem komunikatów reklamowych. Marka będzie musiała odpowiadać na konkretne oczekiwania i potrzeby klienta tu i teraz _ – tłumaczy Robert Stępowski, autor książki.

Jednak jak dotrzeć z przekazem reklamowym indywidualnie do każdego klienta? Zarówno autor, jak i jego rozmówcy są zgodni – w 2030 roku największy udział w komunikacji marketingowej będzie stanowił digital. _ Za 14 lat prawdopodobnie już niemal wszystko będzie podłączone do Internetu: samochody, sprzęty gospodarstwa domowego, żarówki, gadżety itp. One wszystkie będą ułatwiać nam życie, ale jednocześnie zbierać na temat naszych zachowań i preferencji zakupowych bardzo dużo danych, co sprawi, że marketerzy będą w stanie przesłać nam komunikat marketingowy w odpowiednim czasie, miejscu i w określonej sytuacji _ – wylicza Stępowski.

Autor książki „Komunikacja marketingowa 2030” przekonuje, że dotychczas pewne były tylko śmierć i podatki, a teraz do tego zestawu należy dodać jeszcze trwający cały czas proces zmiany.

Książka podzielona została na dwie części. W pierwszej autor opisuje aktualne trendy w marketing i radzi, jak już dziś efektywnie wykorzystywać niektóre narzędzia (m.in.: content marketing, wideo, wyszukiwarki SEO i SEM, mobile, big data, VR) do promocji marki lub jakie znaczenie dla marketerów pewne trendy będą miały w przyszłości. Natomiast druga część to rozmowy z wybitnymi przedstawicielami polskiej reklamy i public relations, z których wyłania się pełny obraz trendów, które będą coraz silniejsze i w latach 2016-2030 dokonają głębokich zmian w komunikacji marketingowej.

Rozmówcami autora są:

– Jakub Bierzyński

– Sebastian Hejnowski

– Paweł Kastory

– Norbert Ofmański

– Włodzimierz Schmidt

– Marek Staniszewski

– Paweł Trochimiuk

– Tadeusz Żórawski.



Robert Stępowski – przedsiębiorca, propagator wiedzy marketingowej, niezależny ekspert i konsultant w dziedzinie marketingu miejsc oraz personal brandingu. Założyciel platformy www.MarketingMiejsca.com.pl (2008). Od 16 lat pisze i publikuje – jako dziennikarz, autor książek i bloger. Jego liczne artykuły i komentarze publikowane były m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Dzienniku Gazecie Prawnej”, na portalach Onet Biznes, Wirtualnemedia.pl, PRoto.pl oraz w magazynach „BRIEF”, „Rynek Turystyczny”. Współpracował z radiową Jedynką oraz kierował działem online Radia Dla Ciebie i tygodnikiem „Nasze Miasto”. Jest autorem książek: „Inny świat, czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc” (2012), „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów” (2014 i 2015), „Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk” (2014), „Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości?” (2015) i „Jak osiągnąć sukces” (2015) oraz współautorem publikacji „Marketingowe Vademecum
Wiedzy Lidera Samorządowego”, cz. 1 i 2. Od 2010 roku prowadzi wydawnictwo ROSTER (print i online) oraz agencję doradczą. Autor bloga www.TrescJestNajwazniejsza.pl

Wydawnictwo Słowa i Myśli

Publikuje książki o tematyce biznesowo-marketingowej oraz z pogranicza psychologii. Czytelnikami są menadżerowie, właściciele firm, specjaliści w zakresie sprzedaży, marketingu, trenerzy biznesu, a także wszyscy zainteresowani nowym, inspirującym spojrzeniem na ekonomię i biznes. Książki Wydawnictwa Słowa i Myśli to publikacje nowoczesne, ambitne i przełamujące schematy. Zachęcają do dyskusji, do spojrzenia głębiej, pobudzają do działania.

1

Wybrane dla Ciebie

Węgierskie czołgi przy granicy z Ukrainą. To rosyjska dezinformacja
Węgierskie czołgi przy granicy z Ukrainą. To rosyjska dezinformacja
Przyjrzeli się rosyjskiej bazie w Omsku. To jasny sygnał dla świata
Przyjrzeli się rosyjskiej bazie w Omsku. To jasny sygnał dla świata
Tajemnicze echo Ziemi. To pomoże zbadać struktury geologiczne
Tajemnicze echo Ziemi. To pomoże zbadać struktury geologiczne
Jest zagrożony wyginięciem. Rzadki ibis grzywiasty pojawił się w Portugalii
Jest zagrożony wyginięciem. Rzadki ibis grzywiasty pojawił się w Portugalii
Układają się w ten sam wzór. Dlaczego nasze palce marszczą się w wodzie?
Układają się w ten sam wzór. Dlaczego nasze palce marszczą się w wodzie?
"Super F-22" i dwusilnikowy F-35, czyli F-55. Trump zapowiada nowe samoloty
"Super F-22" i dwusilnikowy F-35, czyli F-55. Trump zapowiada nowe samoloty
Tajemniczy bombowiec taktyczny Su-34. Nie należy do Rosji
Tajemniczy bombowiec taktyczny Su-34. Nie należy do Rosji
Nowy ukraiński bat na Rosjan. Jest z płyty pilśniowej i karbonu
Nowy ukraiński bat na Rosjan. Jest z płyty pilśniowej i karbonu
Uniknęli kary dzięki Amerykanom. Zabili 270 tys. ludzi
Uniknęli kary dzięki Amerykanom. Zabili 270 tys. ludzi
Tyle pocisków zostało Rosji. Amerykański wywiad podał konkretne liczby
Tyle pocisków zostało Rosji. Amerykański wywiad podał konkretne liczby
Niemcy i Brytyjczycy się zbroją. Opracują nową potężną broń
Niemcy i Brytyjczycy się zbroją. Opracują nową potężną broń
Polska w 2080 roku. Interaktywna mapa klimatu przyszłości
Polska w 2080 roku. Interaktywna mapa klimatu przyszłości