Komputer wyczuje, czy dana reklama jest dla ciebie interesująca

Komputer wyczuje, czy dana reklama jest dla ciebie interesująca

Komputer wyczuje, czy dana reklama jest dla ciebie interesująca
Źródło zdjęć: © Zufrieden / Wikimedia Commons / CC
18.08.2015 06:17, aktualizacja: 18.08.2015 10:22

Sam fakt patrzenia na reklamę nie oznacza, że konsument jest nią zainteresowany. Emocje wpływają na to, co i jak widzimy, jak myślimy i czy zapamiętujemy. Zespół inżynierów i naukowców - a wśród nich psycholog z Uniwersytetu SWPS w Sopocie - otrzymali 50 000 euro dofinansowania z programu Horyzont 2020 na rozwój narzędzia, które zrewolucjonizuje sposób mierzenia emocji i zaangażowania uwagi.

Inżynierowie Krzysztof Cywiński i Dariusz Kamowski oraz psycholog Konrad Bocian z Uniwersytetu SWPS w Sopocie, którzy razem tworzą zespół rozwojowo-badawczy Quantum Lab Poland, stworzą innowacyjny sposób badania emocji w marketingu i reklamie. Dzięki dofinansowaniu z programu Horyzont 2020 rozwiną technologię Xpress Engine - silnika, który pozwala z sekundy na sekundę monitorować zmiany natężenia emocji konsumentów, analizując mimikę ich twarzy.

Okulografia *(eye tracking), czyli śledzenie ruchu gałek ocznych to powszechny w marketingu sposób mierzenia zaangażowania uwagi konsumenta. Jednak sam fakt patrzenia na reklamę nie musi oznaczać, że konsument jest nią zainteresowany. Wykorzystując technologie automatycznego rozpoznawania emocji można efektywnie zmierzyć zaangażowanie konsumentów. *Skuteczność Xpress Engine szacowana jest na 91 proc., a do jego użycia potrzebny jest wyłącznie dostęp do internetu oraz podstawowa kamera w laptopie lub smartfonie.

- System ELLEN, który zbudowaliśmy w oparciu o technologię Xpress Engine, pozwoli lepiej zrozumieć emocje konsumentów. Jest dopasowany do wymogów i potrzeb agencji market research, agencji marketingowych oraz indywidualnych marek i wszystkich firm pragnących tworzyć reklamy bliższe potrzebom zwykłych ludzi – mówi Konrad Bocian, psycholog z Uniwersytetu SWPS Sopot – Dzięki dofinansowaniu będziemy mogli rozwinąć narzędzie tak, aby znalazło zastosowanie w takich obszarach jak medycyna, psychoterapia oraz w robotyce społecznej, której celem jest budowa osobistych robotów, potrafiących analizować stany emocjonalne ludzi –. dodaje.

Horyzont 2020 to największy w historii program finansowania badań naukowych i innowacji w Unii Europejskiej. Quantum Lab Poland jako jedna z trzech firm z Polski zakwalifikowała się do pierwszej rundy finansowania w programie Horyzont 2020 dla małych i średnich przedsiębiorstw. Badacze dotychczas stworzyli aplikację do monitorowania nastroju “How Are You App”, która została zarekomendowana pacjentom i czytelnikom przez Polish Healthcare Journal oraz platformę badawczą ELLEN, umożliwiającą przeprowadzenie badania reklam oraz materiałów reklamowych bezpośrednio w domach konsumentów.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Kaspersky Lab broni się przed oskarżeniami

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)