Kolejny nalot na firmy. Nielegalne programy za 150 tys.

Kolejny nalot na firmy. Nielegalne programy za 150 tys.

Kolejny nalot na firmy. Nielegalne programy za 150 tys.
08.06.2011 13:56, aktualizacja: 08.06.2011 14:10

Lubelscy i lubartowscy policjanci zwalczający przestępczość gospodarczą podczas dwudniowych działań przeprowadzonych na początku czerwca ujawnili pirackie kopie oprogramowania zainstalowane w komputerach użytkowanych przez podmioty gospodarcze. Łącznie zabezpieczono 14 dysków oraz 4 komputery. Według wstępnej analizy biegłych wartość nielegalnego oprogramowania oszacowano na około 150 tysięcy złotych.

Policjanci z Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą KWP w Lublinie oraz lubartowscy funkcjonariusze zajmujący się zwalczaniem przestępczości komputerowej, w Lubartowie w jednej z firm działającej jako sklep internetowy, zabezpieczyli 4 dyski oraz komputer przenośny, na których zainstalowane były pirackie kopie oprogramowania. Dodatkowo w Lublinie w jednej z firm handlowych ujawnili 3 jednostki komputerowe z nielegalnymi kopiami programów komputerowych biurowych, graficznych i innych. W toku czynności podjętych bezpośrednio w związku z tą sprawą w mieszkaniach prywatnych funkcjonariusze ujawnili i zabezpieczyli dodatkowo 1. dysków twardych.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Bartłomiej Witucki, koordynator i rzecznik BSA w Polsce komentuje: „Te przeszukania i ich efekty to, z jednej strony, kolejny przykład skutecznych działań Policji, z drugiej, potwierdzenie, że korzystanie przez firmy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej z nielegalnego oprogramowania, to bardzo częsta praktyka w Polsce. Taką tezę potwierdzają także otrzymywane przez nas zgłoszenia przypadków piractwa. Ostatnio, dzięki –. jak sądzimy – prowadzonej przez nas kampanii telewizyjnej jest ich znacznie więcej. Co ważniejsze, zawierają precyzyjne informacje na temat pirackich programów w firmach, co jest niezbędne dla skutecznego zainicjowania postępowania karnego”.

Od połowy maja do połowy czerwca 2011 r. anty-piracki spot BSA jest emitowany w głównych telewizyjnych stacjach informacyjnych. Okazuje się, że skuteczność spotu reklamowego jest coraz wyższa.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)