Kolejne oszustwo na "koronawirus". Bank Millennium ostrzega klientów
Epidemia koronawirusa stała się okazją dla cyberprzestępców, którzy próbują wyłudzać pieniądze oraz dane logowania do kont bankowych. Bank Millennium uczula klientów, że tych przypadków jest coraz więcej.
18.03.2020 10:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Oszuści zuchwale wykorzystują aktualną sytuację w kraju, by się wzbogacić. W ostatnim czasie pisaliśmy o fałszywych informacjach o porwaniu dziecka ze szpitala zakaźnego czy o rzekomym blokowaniu pieniędzy przez NBP.
Tym razem Bank Millennium ostrzega przed fałszywymi wiadomościami SMS, mailami oraz wiadomościami na portalach społecznościowych. "Co
chwila pojawiają się nowe, często bardzo kreatywne metody wyłudzenia danych", czytamy w oświadczeniu banku.
Celem przestępców jest najczęściej wyłudzenie pieniędzy lub zdobycie m.in. danych logowania do systemów bankowych. W związku ze wzmożoną aktywnością przestępców w ostatnich dniach, zalecamy ostrożność:
- nie podawaj nikomu swoich danych logowania;
- nie loguj się do swojego konta na stronach innych niż strona banku;
- czytaj uważnie każdą otrzymaną od nas wiadomość SMS i PUSH
- sprawdź, czy kwota i numer operacji są zgodne z dyspozycją;
- uważaj na wiadomości o silnym nacechowaniu emocjonalnym, np. o pilne przesłanie środków za pośrednictwem BLIK.
Jeżeli chcesz być na bieżąco z rzetelnymi informacjami na temat stanu epidemii w kraju, zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Zobacz też: Koronawirus. Jak się przed nim uchronić? Nie wystarczy mycie rąk