Kobiety chętniej decydują się na kupno nowości – badanie

Według nowych badań przeprowadzonych przez dr. hab. Małgorzatę Karpińską-Krakowiak z Uniwersytetu Łódzkiego, kobiety chętniej niż mężczyźni kupują nowe marki i nowe produkty – podaje Nauka w Polsce PAP. 

Smartfony są budowane "pod męskie dłonie"
Smartfony są budowane "pod męskie dłonie"
Źródło zdjęć: © Pixabay

– Kobiety kierują się innymi kryteriami w wyborze produktów niż mężczyźni, inaczej przetwarzają informacje o produktach, inaczej reagują na reklamy. Na przykład, kobiety szybciej niż mężczyźni przetwarzają informacje reklamowe, lepiej zapamiętują informacje związane z cenami produktów, sprawniej identyfikują emocje – stwierdziła w rozmowie z PAP Karpińska-Krakowiak. 

Jej motywacją do badań był fakt, że "nie poświęcono dotychczas dużo uwagi pytaniu, czy istnieją znaczące różnice pomiędzy kobietami i mężczyznami w podejściu do nowych marek".

Wyniki badania negują obraz przedstawiający mężczyzn jako chętniej podejmujących ryzyko niż kobiety. 

Kobiety bagatelizowane

Badanie polegało na wykonaniu serii eksperymentów, w których podzielono respondentów na grupy – jedni mieli zapoznać się z materiałami zawierającymi nowe marki, a pozostali z zawierającymi marki znane. Okazało się, że marki nowe były chętniej wybierane przez kobiety niż mężczyzn, niezależnie od kategorii produktu.

Zmierzyli ilość materii we Wszechświecie. Pomiary są zaskakująco niskie

Według badaczki dotychczasowy brak wiedzy o preferencjach konsumenckich kobiet jest częścią większej tego rodzaju tendencji. Jej zdaniem istnieje "ogromna luka poznawcza" dotyczącą kobiet także jako pacjentek, turystek oraz przedstawicielek różnych zawodów. 

– Wiele produktów jest dostosowanych do mężczyzn. Smartfony i pianina są budowane na męskie ręce. Także w wielu dziedzinach brakuje danych na temat kobiet, np. w medycynie wiele badań klinicznych jest prowadzonych na próbach skonstruowanych głównie z mężczyzn – wyjaśniła.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (3)